Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag söker lite erfarenheter kring Focusrite TrakMaster Pro.

Fast om ni vet någon bättre kring 3000 kronors klassen

så är det lika bra...

Men jag vill gärna ha optisk kompression och

ett erkänt bra märke....

Mvh

Sonefors

Annons
Postat

Jag har en Trak Master Pro och är väldigt nöjd än så länge (har bara hunnit använda den ett tiotal gånger). Inte för att jag har stor erfarenhet av preamps, men det låter inte som den färgar ljudet särskilt mycket. Väldigt lättrattad, så man hinner spela in innan man tappat inspirationen 😄

Vill du däremot sitta och eq'a mycket direkt vid inspelning så är det nog inte den här du skall välja. Finns bara en svepbar "scoop-eq" för att kunna tälja i problemfrekvenser.

Kompressorn är bra och låter inte påträngande. Det finns förståss "squash"-läge som jag inte använt och inte kan uttala mig om. Samma sak här, dvs inte mycket att ratta på...treshold, makeup gain, och tryckknappar för squash och slow attack.

Guldstjärna för inbyggd monitormixer, så man slipper ta omvägen över annan hårdvara för att få ut medhörningen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.