Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.

Vi i bandet har en dator (PC) med 2st M-Audio Delta1010LT, m.a.o. 16 analoga in. CPUn är en AMD Athlon 64 3000+, RAM 1GB.

Vi har nu tänkt att börja spela in vår tredje platta, och det jag undrar är om det är krävande att för datorn att spela in 16 kanaler samtidigt?

Det är givetvis trummorna jag syftar på. 😆

Redigerat av BaldByChoice
Annons
Postat

Jag kan inte säga att jag vet, men jag har spelat in åtta samtidiga ljudspår på en fyra år gammal Powermac utan några som helst problem, så det är inte omöjligt att det kommer att fungera. Se till så att du har snabb hårddisk bara 😆

Postat

det kommer garanterat funka!

Tänk på att folk spelar in 16 kanaler för massa år sen när datorerna inte ens hade i närheten av lika mycket kräm som nu.

Eftersom ni inte kommer använda mjukvarupluggar utan bara spela in rent ljud så belastas datorn inte jättemycket.

Lycka till!

Postat
det kommer garanterat funka!

Tänk på att folk spelar in 16 kanaler för massa år sen när datorerna inte ens hade i närheten av lika mycket kräm som nu.

Eftersom ni inte kommer använda mjukvarupluggar utan bara spela in rent ljud så belastas datorn inte jättemycket.

Lycka till!

Precis som jag misstänkte. Jag ville bara vara säker.

Då är det bara att tuta (trumma?) och köra.

Tack för hjälpen hansjonny, mornel och lavrell! 🙂

Postat

Jag tror nog oxo att det kommer att funka, men om man lägger på en massa pluggar?

Hur mycket klarar PC'n då?

Jag har en PC med:

2gb ram

160gb SATA

3,2ghz P4

och ett Wamirack ESP1010

Win XP

Kan jag spela in 10 kanaler med pluggar, lite reverb å så...?

Kanske ytterligare 2-3 VST plugg's oxo..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.