Jump to content
Annons

Hur viktigt är rummet?

Recommended Posts

billeo (oregistrerad)
Postat

Har planer på att inhandla ett par fina monitorer. Har även planer på att inhandla bättre lurar (Grado SR125 eller Ultrasone HFI650) eftersom jag behöver dom i ljudteknikerutbildningen jag går. Jag vet att man kan få till en hyffsad mix i lurar men att man ändå bör referens lyssna i bra monitorer. Nu är det så att jag ska flytta till en mindre lägenhet och blir tvungen att ha datorn i köket. det låter kanske helt galet men det finns som en sovalkov i köket som verkar schysst. Köket är ganska stort, runt 20-25 m2 och högt i tak, med gammalt trägolv m.m.

Nu till frågan 😄

Hur viktigt är rummet för att göra ett par monitorer i 3500-4500:- klassen rättvisa? Jag är ju ganska begränsad till att göra förändringar i köket, men finns det liksom mindre knep/förändringar man kan göra för att det inte ska vara helt onödigt att köpa dom? Och vad är det för skillnad på slutna och öppna lurar?

tacksam för svar!

Annons
Postat
Här är en fråga om placering av monitorer som jag ställde förra året. Finns det många bra svar på frågan angående rummets betydelse. Här får du rätt mycket bra tips på hur du kan åtgärda "problem" med rummet.
billeo (oregistrerad)
Postat

här kommer lite bilder på hur rummet ser ut där datorn ska stå och hur väggen, som den som sitter framför datorn har i ryggen, ser ut. Vad tror ni?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.