Kna_Clubber Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Tja Någon som vet om det finns några bra samplings skivor med den musikstilen, typ bomfunk mc's?
Linus Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Tänker du på trummorna eller på syntar eller gitarrer eller vad? Jag tycker inte att ljuden i sig själva är nåt som helst speciellt, utan det är hur JS16 kombinerar vissa instrument som åstadkommer Bomfunk-soundet. De flesta av de club eller housecds du hittar hos Best Service kan låta bra.
starboy (oregistrerad) Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 De flesta av de club eller housecds du hittar hos Best Service kan låta bra. Linus, har Du några egna favoriter från Best Service?
Hans Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Om du är rap´n du vill åt är det bara att fråga valfri kompis eller rappa själv! Se bara till att rapparen inte är för tajt eller bra på engelska 😆!
Linus Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 De flesta av de club eller housecds du hittar hos Best Service kan låta bra. Linus, har Du några egna favoriter från Best Service? Horny Club-Sounds House Essentials XXLarge No Kick 1 & 2
Kna_Clubber Postat 24 januari 2006 Trådstartare Postat 24 januari 2006 Okej, ska kolla upp best service. Tänkte mest på trummorna, och lite häftiga fx-ljud hade inte varit fel.
Uozon Postat 26 augusti 2008 Postat 26 augusti 2008 Två turntables och en mikrofon är allt som behövs.
Pesek Postat 26 augusti 2008 Postat 26 augusti 2008 Två turntables och en mikrofon är allt som behövs. Beck - Where it's at <--- Grymt bra låt 😉 Varför säger man "två turntables och en mikrofon" ? 😉
cm0s Postat 26 augusti 2008 Postat 26 augusti 2008 Bomfunk MC's sound är väl huvudsakligen baserat på electrofunken. Om jag var du så skulle jag leta efter samplingar från äldre trummaskinmodeller, scratch-effekter och olika hip hop-stabs. När frågan ändå är uppe, någon som vet vart man kan hitta dylika stabs?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.