Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag fått nog av min gamla dator och har tänkt köpa nytt!

Det jag funderar på är väl egentligen om det är något idé att köpa en färdig burk eller om jag ska bygga själv.

Det lutar åt att jag bygger en dator själv men kom gärna med åsikter, för- och nackdelar.

Annons
Postat (redigerat)

Jag bygger alltid mina maskiner själv - men om man vill ha någon annan som backup när det gäller supporten och garanti för att den ska fungera perfekt med musikapplikationer, så är det förstås alltid säkrast att köpa beprövade lösningar från någon som sysslar med att bygga musikdatorer yrkesmässigt.

Numera blir det nog allt mindre nödvändigt, eftersom de flesta burkar fungerar helt ok - men det finns ju alltid fallgropar...

Du kan hitta några fungerande konfigurationer på mitt recensionsforum (det hade varit trevligt om fler orkade masa sig dit och skriva om sina prylar... 😕 ) - och ännu fler om du letar lite i detta forumet.

Redigerat av Claes

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.