Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

* LÅTNAMN:

* ARTIST/GRUPP:

* GENRE:Hiphop

* LÅTLÄNGD:3,28

* KOMPOSITÖR:

* PRODUCENT:

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:

* FORMAT: mp3

* STORLEK: ca 4

* STATUS: typ klar

Hej!

Låten ska vara klar imorrn.. Mixen behöver inte vara supersupersuper, men jag vill gärna veta om det är något speciellt som man verkligen ryggar tillbaka på!

Jag tycker själv det låter ok, men det är alltid bra att dubbelkolla!

Jag sitter o mixar i ett par sony högtalare från grovsoprummet o jag har svårt att lära mig dom.

Alla kommentarer uppskattas!

Mvh

Miomiomio

Redigerat av kallemio
Annons
Postat
Inget man ryggar tillbaka på.. :rolleyes: ..men jag tycker kicken ska vara biffigare.

OK! Tack... känns tryggande

Nån mer som har nått att säga?

Postat

Tycker det låter riktigt bra. Saknar bara lite botten i låten. Annars riktigt proffsigt. Fan vill lära mig sånt här. Hur gammal är du?, utbildning?, vad är det för något projekt?.

Postat
Tycker det låter riktigt bra. Saknar bara lite botten i låten. Annars riktigt proffsigt. Fan vill lära mig sånt här. Hur gammal är du?, utbildning?, vad är det för något projekt?.

Grymt! Ska kolla lite på det nedre registret..

Jag är 21 och är självlärd :rolleyes:

Det är en rappare från malmö som jag jobbar med över internet,

o just den här låten ska va me på ett mixtape som ska släppas nu i februari

(om inget kommer ivägen, som det alltid brukar göra i den här branschen:))

Postat

Svängigt! Gillar "radiorösten". :rolleyes: Riktigt fina kvaliteer i låten. Det hörs att du har passion för hiphop. 🙂

Helt ljuvligt! 🥰

Postat

Jag är 21 och är självlärd 🙂

Okej härligt, då känns det som jag har någon framtid då. Har 5 år kvar till att lära mig bli lika duktig som dig då :rolleyes:

Postat (redigerat)
Svängigt! Gillar "radiorösten". :rolleyes: Riktigt fina kvaliteer i låten. Det hörs att du har passion för hiphop. 🙂

Helt ljuvligt! 🥰

ljuvligt att du gillar 😄

Ska jag vara ärlig så har jag faktiskt ingen passion för hiphop överhuvvetaget haha

Jag är nog så anti-hiphop som man kan bli..

Men jag tycker att hiphopbeats är grymt roliga att göra, o jag ska försöka satsa på en karriär som hiphopproducent!

Edit: Lyssnar inte heller på hiphop (förutom det oundvikliga som går på radio o tv)

Redigerat av kallemio
Postat
Svängigt! Gillar "radiorösten". 🙂 Riktigt fina kvaliteer i låten. Det hörs att du har passion för hiphop. 🙂

Helt ljuvligt! 🙂

ljuvligt att du gillar 🙂

Ska jag vara ärlig så har jag faktiskt ingen passion för hiphop överhuvvetaget haha

Men jag tycker att hiphopbeats är grymt roliga att göra, o jag ska försöka satsa på en karriär som hiphopproducent!

Det kan nog bli riktigt ljuvligt! 😱

Postat

Jag är 21 och är självlärd 🙂

Okej härligt, då känns det som jag har någon framtid då. Har 5 år kvar till att lära mig bli lika duktig som dig då 😱

Ja det lär du ju ha.. Jag önskar att jag hade börjat tidigare än vad jag gjorde och att jag skulle fokuserat på en genre, o inte fladdrat runt mellan 100 olika

Postat
Svängigt! Gillar "radiorösten". 🙂 Riktigt fina kvaliteer i låten. Det hörs att du har passion för hiphop. 🙂

Helt ljuvligt! 🙂

ljuvligt att du gillar 🙂

Det kan nog bli riktigt ljuvligt! 😱

helt ljuvligt

MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Fan, det här var cool. Det är ju en smaksak, men jag vill ha tyyyngre bas. I övrigt är det snyggt.

Postat
Fan, det här var cool. Det är ju en smaksak, men jag vill ha tyyyngre bas. I övrigt är det snyggt.

tack!

Ja det vill jag också ha, men jag har verkligen ingen kontroll över basen i min lyssning så jag vågar egentligen inte dra på där nere.. Så lätt att allt bara smetar ihop sig o basen "dånar" o allt blir platt... Men jag ska se om jag kan vrida på lite lite till

tack för att du lyssnade o kommenterade

Postat

Jag vill också ha mer bas! Mer kick och mer bas. I övrigt låter det skitbra. Schysst med den oändligt populära uppitchade gamla soulsången (eller vad det nu är) i samplingen som avslutar varje vända. Snyggt jobbat! Jag är avundsjuk 😱

Postat
Schysst med den oändligt populära uppitchade gamla soulsången (eller vad det nu är) i samplingen som avslutar varje vända. Snyggt jobbat! Jag är avundsjuk 🙂

Ja det är ju väldigt populärt med upppitchade sången. Men är det en sampling. Eller är det inspelat på nytt?

Jag är också avundsjuk 😱

Postat
Jag vill också ha mer bas! Mer kick och mer bas. I övrigt låter det skitbra. Schysst med den oändligt populära uppitchade gamla soulsången (eller vad det nu är) i samplingen som avslutar varje vända. Snyggt jobbat! Jag är avundsjuk 😱

Fan är den såå fattig i basen?

måste seriöst köpa ett par studiomonitorer...

Uppichade soulsamplingen är lite pasé och kliché, men ack så ljuvligt! 🙂

Tack för att du lyssnade o gillade!

Postat

Inte är den passé än, inte!

Och nej, så fattig är den inte i basen, men jag vill känna det i bröstet när det handlar om sånhär musik. 🙂

Postat

Inte är den passé än, inte!

Och nej, så fattig är den inte i basen, men jag vill känna det i bröstet när det handlar om sånhär musik. 🙂

Så sant, men bröstpressbas vågar jag inte försöka mig på i dagsläget...

Jag ska nog kidnappa en ljudtekniker o ha hemma i en bur

Postat

Vad använder du för program? Vad för ljud, pluggar?

Postat

jobbar i logic 5 på pc..

Basen är Spectrasonic Trilogy

Stråkarna är East West RA

Bell/paden är Absynth 3

Trummorna är div. one-shot samplingar

Effekter är en jefla massa olika som jag inte orkar rabbla upp =)

Postat

jobbar i logic 5 på pc..

Basen är Spectrasonic Trilogy

Stråkarna är East West RA

Bell/paden är Absynth 3

Trummorna är div. one-shot samplingar

Effekter är en jefla massa olika som jag inte orkar rabbla upp =)

Okej intressant. Jag har precis fått Absynth 3 och East west stråkar.

Har dock hunnit installera än. Man kanske känner igen några ljud lite senare då 😉

Om ni har ltie tid över så lyssna gärna på min nya låt

Postat

är det bara jag som vill ha mer skit? det glittrar lite för mycket om beatet för min smak, det låter ju jävligt snyggt visserligen, men inte så häftigt 😉

äh vad vet jag. fett snygg prodd. skön melodi. rösten passar in.

denna hamnar i playlisten med låtar från forumet.

Postat
är det bara jag som vill ha mer skit? det glittrar lite för mycket om beatet för min smak, det låter ju jävligt snyggt visserligen, men inte så häftigt 😉

äh vad vet jag. fett snygg prodd. skön melodi. rösten passar in.

denna hamnar i playlisten med låtar från forumet.

Tack! Glitter är precis det jag är ute efter, smuts är inte riktigt min grej.

Kul att du sparar den i playlisten!

Postat
Det låter riktigt riktigt bra. Fruktansvärt bra till och med. Grymmt! 😉

åhh, tackartackar!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.