mtornros Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Citylights ARTIST/GRUPP: My wistful days GENRE: Singer/songwriter/rock LÅTLÄNGD: 7.56 KOMPOSITÖR: Martin Törnros PRODUCENT: Martin Törnros INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 7.26 STATUS: (Kanske) färdig demo LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Lyssna och kommentera, så blir jag glad 😆 Redigerat 23 januari 2006 av mtornros
allansson Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 tycker det låter lite neil young & crazy horse... och dem är det inget fel på 🙂 sången påminner dock mer om sångaren i blur, iaf så som han sjunger på albumet "think tank" lyssnar förvisso på skithögtalare men jag tycker trummorna låter lite för dova och ligger lite långt bak i mixen... jag skulle vilja ha en aningen tydligare virvel... men jag är inget proffs på att mixa och jag lyssnar som sagt på dåliga högtalare... 😄 annars gillar jag det... 🥰
mtornros Postat 23 januari 2006 Trådstartare Postat 23 januari 2006 Oh, känner själv Young-vibbar när jag lyssnar på låten, men att höra det från nån annan är ju superkul! Fin komplimang 😄 Har haft jättesvårt för den där virveln (samt resten av trummorna), vilket slutade i att jag sänkte den en hel del, tyckte själv att den var alldeles för tydlig förut. Sitter och mixar genom stereon, så det vore kul att höra vad nån med riktiga monitorer tycker om mixen?
Egghuvud Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Lustig och lite orginell mix och ljudbild. Jag gillar det. Det låter eget. Möjligen tycker jag att syntljudet/orgelljudet är överkurs. Pianofiguren i inledningen är lite väl banal. Annars är det snygga gitarrer. Sången är lite så där bitvis. Det kan vara charmigt när det svajar lite, men jag tycker nog att du skulle lägga om den. Ligger den bra till för dig? Du kanske skulle få ut mer av din röst om du sänkte ett steg. 🤪 Kommer inte på något att säga om mixen direkt. Tycker det låter charmigt. 🤪
Dark Of Light Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Young vibbar ja.. 🤪 Kan inte komma på något mer att säga som inte sagts här förut redan. Sången är lite ansträngd. Mycket lustigt "orgel"ljud. 🤪 Jag gillar egna och "lustiga" saker när det görs med smak. 😱 Detta föll mig på läppen. Bra. Minus för sången dock. 😳
Jarnis Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Schysst. Det låter tidlöst på nåt sätt. Lång jävla låt är det också, det är rätt skönt ibland.
mtornros Postat 24 januari 2006 Trådstartare Postat 24 januari 2006 Kul med kommentarer! Mm, sången ska jag lägga om är tanken. Detta är första el. andra tagningen, men var så sugen på respons att jag inte orkade vänta till en annan dag med att lägga upp låten 😳 Och egentligen borde jag som sagt lagt den nåt steg ner, fast nu är det tyvärr försent...hatar att stämma ner gitarrarna (om det är en bra ursäkt 🙂 ). Är orgeln för stark? Syftar ni på den som ökar i volym innan varje vers, eller den (troligen mer diskreta) under "solo-partiet"? Nån som nämnde att pianot i början var banalt 😳 Vad menar du, och vad bör jag göra? Ha're fint, och fortsätt kommentera 🥰 MVH Martin
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.