Jump to content
Annons

Access the virus


Tilly

Recommended Posts

* LÅTNAMN: Access the virus

* ARTIST: Twisted

* GENRE: Techno - Tech House?

* LÅTLÄNGD: 4:17

* KOMPOSITÖR: Andreas E

* PRODUCENT: Andreas E

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 3.92mb

* STATUS: Demo

Blev för en liten stund sedan klar med en ny techno låt som jag jobbat med ett tag.

Blev ganska nöjd. Dock är jag lite osäker på mellan spelet, ni kommer förstå vilket 😉

kom gärna med kritik!

Twisted___Access_the_virus.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ah tack för kommentarerna!

Jo kan hålla med om att det fattas något, kan bara inte sätta fingret på va det är 😛

Vad tycker ni fattas då så ni kan hjälpa mig lite 😆😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter skitbra! Tycker jag som egentligen inte är ett fan av techno.

Angående hooken tycker jag att du ska lyssna på Thomas Krome - Murder was the Bass för inspiration. Låten är so-so, men den mördande (ursäkta ordleken, eller hur man nu ska översätta pun till svenska) öppna sågtandshooken som dyker upp efter 2:15 in i låten. Hörde den på ett av Stockholms dansgolv och den lilla snutten sitter kvar sedan dess. Det är eftersträvansvärt.

Äsch, nu jollrar jag. Bra jobbat, Soundborn, men det kan förstås bli ännu bättre :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

shyssta kommentarer!

Mornel jag ska lyssna på låten och se efter va du tänker på. Som låten är nu så är den väl mest anpassad för dansgolvet, men visst behövs det en hook!

Ska kika lite och återkommer senare med en ny version!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo kan hålla med om att det fattas något, kan bara inte sätta fingret på va det är

en av anledningarna enligt mig är att man inte kan bestämma riktigt om det är techno eller trance. Nu ska vi inte börja annalysera vad som är trance eller inte men jag får ialla fall tydliga trancevibbar på några ställen.

om det är techno-feelingen du vill åt är det bästa partiet helt klart 1:08 - 1:22, resten är lite för melodiöst enligt mig....

enligt mig altså 😕

edit: enligt mig

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...