Hangy Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 Tjena Nu är det så att jag bor i ett hyreshus (betongväggar) på bottenvåningen o nu har mina sk. kära grannar klagat på att min musik låter förmkt. så nu till min fråga, vad är det bästa man kan isolera så det hörs så lite som möjligt för grannarna så det inte klagar, för när man sitter o mixar med hörlurar så blir det ju inte samma resultat av produktionen. rummet är på ca 5 kvm tacksam för svar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 (redigerat) Om du vill vara snäll med dina grannar så kan du ju dra ned lite på basen och försöka hålla nere nivån vissa tider på dygnet. Annars är det väl det vanliga som gäller. Tjock matta på golvet för att dämpa mot grannarna nedanför och tyg tillsammans med dämpskivor, liggunderlag eller dylikt på väggarna för att dämpa i sidled. Antagligen är det taket som blir svårast. Du kan ju också fundera på om du kan flytta om monitorerna så att de inte står mot grannens vägg. /Majken Redigerat 22 januari 2006 av Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hangy Postat 22 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2006 det är grannarna ovanför som klagar alla de andra e hur lugna som helst. så det e väll taket som e den onda räven i spelet, sen om elementet med kan ha en bieffekt kanske? vad e det bästa mot taket`? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 (redigerat) det är grannarna ovanför som klagar alla de andra e hur lugna som helst. så det e väll taket som e den onda räven i spelet, sen om elementet med kan ha en bieffekt kanske? vad e det bästa mot taket`? Går väl att sätta upp plattor i taket också? Fast det bästa vet jag iofs inte vilket gjorde min post gansks så onödig. Redigerat 22 januari 2006 av Eternal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 23 januari 2006 Dela Postat 23 januari 2006 Tänk på att ljudet fortplantar sig i väggarna, även om du isolerar taket kan väggarna bära med sig ljudet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 23 januari 2006 Dela Postat 23 januari 2006 mitt tystrum 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
monstret Postat 23 januari 2006 Dela Postat 23 januari 2006 Att dämpa rummet gör så att ljudet dör ut snabbare och inte fortplantar sig lika lätt i väggarna. Så sätt upp material som dämpar bra dvs material som är tunga, porösa och tjocka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.