Jump to content
Annons

Waves C4


abnormalbrain (oregistrerad)

Recommended Posts

abnormalbrain (oregistrerad)

Exakt hur fungerar den? Jag tycker att den skiljer sig lite från andra multibandscompressorer. T.ex. vad är range?

sshot_big_c4_01.jpg

Det finns fyra band i stället för tre, och ett kallas Q - varför?

Vad är behavior?

Jag antar att detta är en ganska vanlig plugin, men jag tycker att den är svår. Är det någon här som kan hjälpa mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vill förresten minnas att de har bra förklaringar på allt från hur en eq fungerar till vad linjär fas innebär i sina manualer. Med andra ord kan det vara intressant även för dem som inte äger några wavespluggar.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns fyra band i stället för tre, och ett kallas Q - varför?

Vad är behavior?

Nope, Q är en inställning för hur kurvan beter sig. Finns även på parametriska EQs...

De tre inställningarna för banden gäller ju delningsfrekvenserna, så för att få 4 band krävs bara 3 frekvenser... 🙂

Behaviour är (nog) helt enkelt att pluggen är gjord för att efterlikna olika typer av hårdvarukompressorer. Vad som är skillnaden mellan en optisk- och electro-kompressor har jag däremot ingen aning om.

Manualen är nog en bra idé. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

abnormalbrain (oregistrerad)
Range = Threshold, dvs vid vilken nivå som den ska trigga på.

Attack o release är precis som på en vanlig kompressor.

Gain...säger sig självt

Q-värdet = bandbredden på filtren, ju högre Q-värde desto smalare bandbredd.

Tack, givande svar. Verkar som att Range går att ställa uppåt också så att den funkar som en expander.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att detta är en ganska vanlig plugin, men jag tycker att den är svår. Är det någon här som kan hjälpa mig?

Vanlig är väl att ta i. Den kostar trots allt $400 native och $800 TDM. Själv har jag inte råd med den. Vilken plattform köpte du den till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att detta är en ganska vanlig plugin, men jag tycker att den är svår. Är det någon här som kan hjälpa mig?

Vanlig är väl att ta i. Den kostar trots allt $400 native och $800 TDM. Själv har jag inte råd med den. Vilken plattform köpte du den till?

Vad har det med saken att göra?

Vill du provocera fram ytterligare en av de oändligt intressanta warez-debatterna - starta en egen tråd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag antar att detta är en ganska vanlig plugin, men jag tycker att den är svår. Är det någon här som kan hjälpa mig?

Vanlig är väl att ta i. Den kostar trots allt $400 native och $800 TDM. Själv har jag inte råd med den. Vilken plattform köpte du den till?

Vad har det med saken att göra?

Vill du provocera fram ytterligare en av de oändligt intressanta warez-debatterna - starta en egen tråd!

😛 det kanske är bäst jag orkar ta mig igenom den senaste warez tråden för o se vad som har sagts om det nu är så att folk har börjat ta det så allvarligt att de ska till och leka warez-poliser och APB-spioner 😆

solly att jag fortsatte driva tråden åt de hållet 😄

När jag såg den här tråden först hade jag tänkt kopiera och klistra in det stycket i manualet som beskriver behavior och det som abnormalbrain frågade om här men kom o tänka på att det kanske man inte får 😆 eller? Strider det mot copyright lagar eller forumregler att göra så? Bra att veta.

cheers!

//affect

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste dom försvinna från paketet bara för att de finns att ladda ner? Det finns nedladdningsbara manualer till alla produkter jag har här hemma, ungefär.

Varför hänvisas det inte till den tryckta manualen i sådana fall?? Har folk ingen ordning på sina grejer? Själva har jag aldrig lyckats slarva bort något så stort.

Men det kanske bara är jag som är extra ordningssam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slänger alltid bort så mycket jag kan, typ kartonger osv, så det inte tar onödig plats. Finns manualen på nätet så laddar jag ner den och slänger den jag fick med. Det samlar ju bara damm ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag slänger alltid bort så mycket jag kan, typ kartonger osv, så det inte tar onödig plats. Finns manualen på nätet så laddar jag ner den och slänger den jag fick med. Det samlar ju bara damm ändå!

Smart. Men då antar jag att du förvissar dig om att manualen finns på nätet INNAN du slänger manualen? Eller nu kanske det bara är jag som är onödigt omständig...

Link to comment
Dela på andra sajter

Smart. Men då antar jag att du förvissar dig om att manualen finns på nätet INNAN du slänger manualen? Eller nu kanske det bara är jag som är onödigt omständig...

Hehe, ja, jag kollar att den finns på nätet och jag laddar hem den innan jag slänger den 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skiljer sig denna ifrån deras L3 ?

Är inte L3 en limiter? (L2 är ju det iallafall...)

Jo... L3 är en nyare version av L2

Har jag för mig 😕

L3 är en multiband-limiter... L2 en enkelband...

Link to comment
Dela på andra sajter

Smart. Men då antar jag att du förvissar dig om att manualen finns på nätet INNAN du slänger manualen? Eller nu kanske det bara är jag som är onödigt omständig...

Hehe, ja, jag kollar att den finns på nätet och jag laddar hem den innan jag slänger den 😕

Jaja, jag antar att alla människor inte är funtade på samma sätt. Vissa kollar noga upp att en elektronisk replika existerar på det världsomspännande nätet innan de gör sig av med pappersditot, medan andra mer besinningslöst kastar sig ut och hoppas på att någon ska guida dem rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...