agnus (oregistrerad) Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 * LÅTNAMN: In Storm * ARTIST: Decor * GENRE: Electronica/"Live" * LÅTLÄNGD: 4:00 * KOMPOSITÖR/PRODUCENT: Marcus Ottosson * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STATUS: Färdig Tjatja, de här är en låt ja arbetat med ett par dagar och blev hyfsat nöjd över resultatet. Inte helt nöjd med de starkaste partierna av synth-missbruk 😉 men de va de bästa ja kunde ge med tanke på omständigheterna. Kommentera gärna hur låten känns över lag sådär, kanske även om du hör nåt i bakrunden (som är full med diverse ljudeffekter å dylikt) som du tycker inte hör till. här ä länken Your browser does not support the HTML5 audio tag 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 Jag avskyr verkligen pålagda publikskrål... och det hörde inte hemma i den här låten heller. Du skulle nog kunnat låta bli åskan/regnet också, sitter inte alls ihop med låten. Men om du tar bort dessa rätt fula ljud i bakgrunden och hittar en sångare/erska så var det en hygglig grund till syntpop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
agnus (oregistrerad) Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 my gosh, du vet verkligen vad du inte gillar 😛 okeej, grymt jag är sågad. moving on Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 (redigerat) tyckte det lät riktigt bra! publiken låter coolt, ger en riktigt bra live känsla! Låter lite gammalt, lite Jarre 😛 Edit: Diggar den analoga slingan som fan! Redigerat 22 januari 2006 av Soundborn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
agnus (oregistrerad) Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 aaaah, däär har vi en med smak! 😆 tack för lyftet Soundborn, tas direkt till hjärtat. Jean Michel Jarre? Haha! Sjuukt, för de va han ja fick de där från! Älskar hans senaste live album och va tvungen å lätta lite på trycket! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 Jadu. Själva låten tycker jag är bra, men det känns lite som att du lägger för mycket krut på ljudeffekterna. Aplåderna funkar, tycker jag. Fåglarna också, men regnet och skriket tycker jag att du ska dra ner på. Alldeles för mycket av låten gick ner på just ljudeffekterna. Om vi tar trummorna som exempel (som jag gillar), så pågick dom bara i en halvmiut, sen hördes dom inte längre. Det tycker jag är synd. 😆 Men det här skulle du kunna göra bättre, om du drar på mer med trummorna, för den halvminuten som dom var på, var riktigt bra! 😆 Trumma mera!! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Arete Postat 23 januari 2006 Dela Postat 23 januari 2006 my gosh, du vet verkligen vad du inte gillar 😆okeej, grymt jag är sågad. moving on Skulle inte säga att du är sågad, själva låten är hygglig (jag är rätt sparsam med beröm). Men om vi säger som så, publikljudet låter inte alls som det hör ihop med låten, det låter enbart pålagd loop. Om du nu måste ha med fejkad publik, så se då till att låten och publiken delar reverb och se till att looparna inte märks. Samma sak gäller åskan och regnet, det bara ligger där utan att på något sätt höra ihop ljudmässigt med låten. Om du vill röra dig mellan dessa saker, så ha då delade reverb som själva låten får vandra mellan ungefär som den rör sig mellan olika ställen. Ha 2-3 reverb som sends helt enkelt. I början låter du publiken + låten gå ut i reverbet, för att sen dra ner det och bara köra låten torr utan reverb, gå sen över till ett extremt stort (kanske använda ett impulsreverb med impuls från en dalgång eller annat stort ställe) och skicka ut det ordentligt där så det hörs att det går från direkt till att vara ute i naturen i en stor storm. Att bara ha ljudeffekterna liggandes där känns helt enkelt fel. Men det är självklart mina egna tankar om saken, det är så jag skulle ha gjort iaf :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gufv (oregistrerad) Postat 23 januari 2006 Dela Postat 23 januari 2006 jag gillar stämningen som fan! lite krock mellan det mörka och det tralliga kanske bara. syftar mest på skriken tror jag, haha, jävligt konstigt byte mellan sött och varm sommarsyntfestival till någon skräckfilm? 😆 kanske var menat med lite buskiskryddning sådär? nåväl, bra tyckte jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 23 januari 2006 Dela Postat 23 januari 2006 (redigerat) marcus här: råka skriva inlägg på brorsans konto Redigerat 23 januari 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
agnus (oregistrerad) Postat 23 januari 2006 Dela Postat 23 januari 2006 gufv: Haha, jaa krockar gör de. Jag la vantarna på ett gigantiskt ljudbibliotek och ville inte spara på´t, så de förekommer en massa blajs lite här å var, men ja tänkte åtminstone på balansen i helhet, att börja mörkt å sluta ljust (åskan resp. kvittrandet) 😆 Arete: Men det blev lite beröm ändå? 😉 Angående allt effekttrassel. Det är bra knep å jag förstår precis vad du menar och vad de har för inverkan. Men ja har iiingen aning om hur jag gör det! 🙂 gjorde en massa djärva försök i den här låten, vissa bra (analog slingan, tydligen), andra dåliga (t.ex. du vet vad) Jag har tillgång till impulsreverb, men ja fick intrycket av att den drar mer cpu än vad den gör gott. 😆 måste missat nåt tack för kommentarerna /marcus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 23 januari 2006 Dela Postat 23 januari 2006 (redigerat) EDIT; fick svar direkt. Redigerat 23 januari 2006 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.