jeppe_sthlm Postat 16 maj 2004 Postat 16 maj 2004 LÅTNAMN: Supposed to be ARTIST/GRUPP: Black Eye GENRE: eeeh...ja...rock - typ LÅTLÄNGD: 4.41 KOMPOSITÖR: Lena Beckman PRODUCENT: Jesper Andersson EV. MEDVERKANDE: Lena Beckman (sång), Jesper Andersson (trummor), Magnus Eriksson (gitarr), Henrik Pejer (bas) INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.5 MB LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Vi håller på med en demo som aldrig riktigt vill bli klar... Här är ett utkast - det ska på lite stämmor, sångvolymen ska fixas till o lite uppstädning, men jag skulle bli överlycklig över lite mixtips på vägen 😎 //Jesper
robotapan Postat 16 maj 2004 Postat 16 maj 2004 Låter bra, tycker jag. Tuff stil. Tyvärr blir det lite svagt när ni börjar rocka, gitarrerna känns inte sådär jättetunga och virveln låter lite tunn och långt borta.
dbd Postat 16 maj 2004 Postat 16 maj 2004 Håller med. När ni börjar rocka rösten alldeles för framträdande i jämförelse med guran och trummorna. Annars är det bra jobbat.
kasman (oregistrerad) Postat 17 maj 2004 Postat 17 maj 2004 (redigerat) hmm prova att sänk rösten lite och lägg lite mer luft i gitarrerna så att säga? Det låter som en POD från Line 6 (lite instängt) Bra låt 😄 Redigerat 17 maj 2004 av kasman
jeppe_sthlm Postat 18 maj 2004 Trådstartare Postat 18 maj 2004 Tack så mycket för tipsen o lyssningen! Sångvolymen är jag medveten om - ska fixa till det. Den låg iofs högre än jag trodde när jag lyssnade på den nu. Vi hade precis spelat in sången när jag slängde upp den o hade väl reglarna och öronen inställda för lyssna på just sången. Ska ta o klippa upp vers/ref på sången oxo. Prefader-insert-buggen i SL2 ställer till lite problem med när man automatiserar spåren... 😳 Virveln - det kanske blev lite väl mycket reverb på den. Tycker det är lite dålig attack i den - ska se om det går att ratta till på nå't vis. Skulle kanske ha haft en mick under virveln oxo för o få lite mer av sejarn. Hade kanske gett mer bett, vad vet jag...har bara 4 ingångar i mitt nuvarande ljudkort, så det blev lite svårt 😎 Gitarren ja...kasman - du slog huvet på spiken där - en POD... Jag kanske kapade lite mycket botten i den oxo. Ska definitivt försöka o få mer tryck i den oxo. //Jesper
tordA Postat 18 maj 2004 Postat 18 maj 2004 Tyvärr blir det lite svagt när ni börjar rocka, gitarrerna känns inte sådär jättetunga Yepp, på en zoom 606/707 dosa vore det inga problem att "feta" till ljudet alt. hantera i typ: SondForge. det bästa är att ha ljudet rätt vid källan och bara ha datan för mixning (analog som jag är 😳 ) i mina döva öron och lurar hör jag inga problem med virvel... Låten i sig är bra 😎 Ni påminner lite om bandet Bar 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.