Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej tänkte kolla om, någon av er har koll på ljudkvaliteten på de många olika formaten som finns ute på marknaden. jag är känner mig lite vilse angånde detta

Jag spelar in en med mic på mindisk och är ute efter något lite bättre ljudkvalitetsformat. men tyvärr ligger budbeten på ca 2000.

är exempelvis mp3 spelare, m4spelare, eller hi minidisc något att satsa på?

eller finns det någon annan billig bra inspelare?

Tacksam för tips

MVH Fredrik

Annons
Arin (oregistrerad)
Postat

Finns olika grader på dem också exempel mp3 i 64kbps låter så mycket sämre än 192kbps som inte låter mycket illa.

Postat

Har du PC? Då skulle jag säga Hi-MD och inspelning i PCM och inte komprimerade ljudformat som mp3 eller Atrac.

Mitt andra förslag är en iRiver med line in, och en batteridriven portabel micpreamp.

Postat
Snackar vi om vilka format det passar bäst att spela in i eller vilka som låter bäst komprimerade överhuvudtaget?

Tackar för alla tips ska kolla i-river

Det som jag var ute efter är något som spelar in med så bra ljudkvalitet så möjligt gärna utan komprimering men till ett hyfsat pris

😆

Postat

tjacka iPod, acc är det bästa komprimeringsformatet, låter jättebra verkligen. 128kbs är det högsta men det låter som en mp3:a i 320 ungefär, fast all diskant inte är i mono som det faktiskt är i mp3.

Postat
Jag vill tipsa om en bra mp3-spelare med mic-ingång. Vilken som helst av märket i-River. Kanonkvalitet.

Man kan spela in i mp3 320kb/s eller PCM. Ganska smidigt. Tror också du kan spela in med stereomick.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.