Bogen (oregistrerad) Postat 16 maj 2004 Postat 16 maj 2004 Hallå! Undrar om det är någon som kan berätta för mig varför det verkar omöjligt att ha så hög volym från preampen till ingångsbussen i cubase sx2 så att den klipper (alltså så att det röda lilla c:et tänds). Jag har ställt VU-meter settings på input-VU. Signalen går i taket på mätaren men den clipper aldrig... Frustrerande. Tacksam för svar!
Les Paul Postat 16 maj 2004 Postat 16 maj 2004 En dum fråga kanske, men varför vill man att det ska klippa?
Bogen (oregistrerad) Postat 16 maj 2004 Postat 16 maj 2004 HAHAHA!! 😆 Det har du helt rätt i! Måste ha låtit lite korkat! Nä, men jag undrar bara vad det beror på... hur hårt jag än pressar signalen så det låter distat å skit så vägrar den klippa. Försöker bara ta reda på om det finns en inställning som stänger av den funktionen eller nått. vore bra å veta ifal det verkligen klipper nån gång åsså syns det inte...
replicant Postat 16 maj 2004 Postat 16 maj 2004 Vilken upplösning spelar du in i? Tror det är svårt att få det att klippa med både 24 och 32 bitars signal 😆
robotapan Postat 16 maj 2004 Postat 16 maj 2004 Jag har då lyckats få det röda c:et att tändas när jag spelat in i 24-bitarsljud. Kan det ha nåt med ljudkort att göra? (Jag vet alltså inte, det är ingen retorisk fråga.) Å andra sidan har ju jag jävligt vass röst också... 😆
Bogen (oregistrerad) Postat 17 maj 2004 Postat 17 maj 2004 Jag har nog bara testat med 24 bitars ljud. Sak testa med 16, för att se om det är det det beror på... Tänkte annars att det kanske redan klipps i mixern när man man drar på preampen för mycket så att det inte kommer ut tillräckligt för att klippa i caubase. Ps. Jag avnänder ett m-audio delta 1010 ifall det är nån med liknande grejjer och "problem". Tack för svaren!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.