Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Warinfected

ARTIST/GRUPP: Subcyde

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 2:58

KOMPOSITÖR: Subcyde

PRODUCENT: Ola Englund

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3

STORLEK: runt 4 MB

STATUS: Färdig demo

Vad tycks?

Annons
Postat
LÅTNAMN: Warinfected

ARTIST/GRUPP: Subcyde

GENRE: Metal

LÅTLÄNGD: 2:58

KOMPOSITÖR: Subcyde

PRODUCENT: Ola Englund

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3

STORLEK: runt 4 MB

STATUS: Färdig demo

Vad tycks?

Hehe... det låter initialt som en skön blandning av Testament och Sepultura. Det som liknar ngn slags refräng är riktigt skönt. Nästan studsvarning ibland, men det klarar sig. Friskt solo f.ö.

Postat

Låten är förbannat cool men jag är inte så förtjust i den här typen sång (om man får kalla det för sång? 😎) Annars är gitarrljudet grymt bra, kanske aningens för dominerande. Låten får 4+ av mig men med sången i åtanke blir betyget 3+. Alltså bara för att klargöra - ser man sången i sammanhanget är det absolut inget fel på den, den är egentligen klockren. Det är bara jag som inte gillar growl så mycket. På det hela - bra jobbat, svettigt och fett 😉

Postat

Ajaj...! Tror jag sträckte nacken...!

F-n vad bra... Detta gillar jag Inget fel nånstans på denna, enligt mig iaf.

Det finns mycket skit av denna genre men där passar ej detta in detta är däremot skitbra.

Coolt, grymt, fett, ösigt...helt enket en liten hyllning...

Finns det mer?

Mvh

Roger

Postat
Ajaj...! Tror jag sträckte nacken...!

F-n vad bra... Detta gillar jag Inget fel nånstans på denna, enligt mig iaf.

Det finns mycket skit av denna genre men där passar ej detta in detta är däremot skitbra.

Coolt, grymt, fett, ösigt...helt enket en liten hyllning...

Finns det mer?

Mvh

Roger

hehe tack!!

kolla www.subcyde.com för hela demon.. där kan ni lyssna på förra demon också

Postat

Grymt! Demo? Det finns mycket proffsproduktioner som inte låter så här bra. Om du har lust, så berätta gärna vad för grejer som använts vid inspelningen. Sånt är ju alltid kul!

Postat
kolla www.subcyde.com för hela demon.. där kan ni lyssna på förra demon också

Tack!

Ilar mig dit...lyssnar...vad jag ångrar att jag klippte bort mitt långa hår...nu kan jag ej piska nåt... 😎

Grymt och grymmare. Skitbra produktion det här...ajaj...min nacke.

Detta kommer att gå mycket och varmt...

Postat

Yeah fullt ös!! 😛

Snygg ljudbild, mkt välproducerat för att vara en demo. 😛

Det enda som jag tycker blir lite tråkigt i längden är growlsången, hade varit skönt med lite skönsång emellanåt. 😛

Mvh / djonas

Postat

tack tack.

Det hela spelades in på ett Mackie D8b bordsom jag hade i min studio innan jag flyttade ur. Mickar är inget speciellt, ett par sm57 och ADK 51 på trummorna.

Basen är line från EBS fafner stärkare. Gitarrer är inspelade med en 57 och en beta 58 mixade.

SÅng är också ADK A51

Postat

SÅÅÅ Jävla bra!!!!!.....precis vad man vill höra en lördag kväll medan man sitter och hinkar whiskey.....ska ladda ner resten av demon oxå.

Hare hårt

Postat

Lyssnade på resten av låtarna på demon.......helt klart min "kopp av te".......hoppas på att få höra mer av er i framtiden.....bra produktion och mixning.

Hare hårt!!

Postat
Jag använder en gitarr med EMGs rakt in i en ENGL Savage till en högtalarlåda med Celestion Vintage 30.

Hehe! Det första jag tänkte när jag tryckte på play var "ahh, Engel!".

Bra, för övrigt! Låter jävligt fett. Fyra hundra dubbar på gitarrerna?

Postat

Vad jag älskar detta forumet vart gång någon postar sådana här intressanta låtar. Jävligt skönt ljud i Engl förstärkarna, men finns det risk att de kommer tröttas ut som t.ex. 5150? MvH

Arin (oregistrerad)
Postat

Vad kan man säga(?).... pro. 😄

Postat

Låter mycket bra, framförallt ljudmässigt, men jag tycker nog att ert första demo var bättre rent låtmässigt.

Postat

Coooolt!

Tungt och smäktande!

Nån nämnde Testament i början av tråden, och det håller jag med om. Låter massor Testament runt Demonic-skivan. (Och det är bra det!)

*tummar upp*

Postat

Vilket tryck! Inte illa inte illa. Om det här är demon undrar man ju hur skivan kommer låta 😄

Vart ligger midtown studios förresten? Känner igen det namnet.

Postat
Vilket tryck! Inte illa inte illa. Om det här är demon undrar man ju hur skivan kommer låta 😆

Vart ligger midtown studios förresten? Känner igen det namnet.

Midtown ligger på Sveavägen... Var delägare där förut men har flyttade ut i december.

Postat

Ahh, längesen man hörde Subcyde... Diggar fortfarande till "The Assassin" ibland... Förresten, vars har du tagit vägen från sdts forum (jag = ytsejammer där)?

/fredde

Postat
Ahh, längesen man hörde Subcyde... Diggar fortfarande till "The Assassin" ibland... Förresten, vars har du tagit vägen från sdts forum (jag = ytsejammer där)?

/fredde

aha, jag trodde sdts forumet lade ner för ett tag sedan, så jag slutade postade men kommer ihåg dig 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.