Hwagang Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 (redigerat) Nu har jag laddat upp hela min video. đ Formatet Ă€r SVCD (gĂ„r alltsĂ„ att lĂ€gga direkt i Nero och brĂ€nna som en sĂ„dan om man vill.) 72 meg nĂ„nting Ă€r den. HĂ„ll till godo -det Ă€r ett nollbodgetprojekt, men vi har gjort sĂ„ gott vi kunnat. mvh/Hwagang Videosida DirektlĂ€nk till videon Redigerat 21 januari 2006 av Hwagang
DrHans Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 (redigerat) Vet inte riktigt vad jag ska sĂ€ga. Ăr helt mĂ„llös just nu. FĂ„r Ă„terkomma nĂ€r jag smĂ€llt det lite. KĂ€nns vĂ€ldigt 80-tal. Precis som jag minns det med Sabrina och Samantha Fox. Det var tider det đ Redigerat 21 januari 2006 av hansjohnny
Thimmie Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Det Ă€r en cool video, kĂ€nns lite 80-tal precis som "hansjohnny" sĂ€ger. Videon skulle lĂ€tt kunna visas pĂ„ Z-tv. Men du, lĂ„ten? Jag tycker nog inte att ditt engelska uttal och din sĂ„nginsats Ă€r tillfredsstĂ€llande. Men 99% av dem i den hĂ€r genren kommer ju undan med det, sĂ„ det gör sĂ€kert du ocksĂ„. đ Inget illa menat, det Ă€r bara min Ă„sikt. đ
D Vibe Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Till att börja med: Du Ă€r grymt jĂ€vla snygg alltsĂ„ đ .. Videon Ă€r verkligen bra gjord för att vara ett nollbudgetsprojekt. Det sĂ€msta man kan göra Ă€r att jĂ€mföra med videos med hög kommersiell budget. Det enda som jag möjligtvis skulle vilja "anmĂ€rka" pĂ„ Ă€r att det Ă€r lite vĂ€l starka fĂ€rger ibland. LĂ„ten Ă€r jag inte sĂ„ jĂ€tteförtjust i, men Ă„ andra sidan sĂ„ tror jag den hamnar bra i genren annars; behövs nog dessutom nĂ„gra lyssningar för att den ska sĂ€tta sig. Förövrigt sĂ„ syns det att ni hade jĂ€vligt roligt nĂ€r ni gjorde videon, och det Ă€r det som Ă€r grejen tycker jag. /Daniel
Roger Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Videon Ă€r vĂ€ldigt 80-tal, vilket Ă€r för mig helt ok. 80-talet var bĂ€st đ Gillar visserligen inte denna typ av musik. Men den funkar sĂ€kert pĂ„ z-tv tex... VĂ€ldigt bra för att vara nollbudget. Det finns de som gör videos för multum och det blir skit sĂ„...detta Ă€r bra. Denna fĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ Troll T,ex... đ JĂ€mtland? Ăr oxĂ„ JĂ€mte đł Mvh Roger
Hwagang Postat 21 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2006 Vet inte riktigt vad jag ska sĂ€ga. Ăr helt mĂ„llös just nu.FĂ„r Ă„terkomma nĂ€r jag smĂ€llt det lite. KĂ€nns vĂ€ldigt 80-tal. Precis som jag minns det med Sabrina och Samantha Fox. Det var tider det đ Ja...var de inte dom artisterna som fick en att vilja börja göra musik sjĂ€lv? đ he he
Hwagang Postat 21 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2006 Det Ă€r en cool video, kĂ€nns lite 80-tal precis som "hansjohnny" sĂ€ger. Videon skulle lĂ€tt kunna visas pĂ„ Z-tv. Men du, lĂ„ten? Jag tycker nog inte att ditt engelska uttal och din sĂ„nginsats Ă€r tillfredsstĂ€llande. Men 99% av dem i den hĂ€r genren kommer ju undan med det, sĂ„ det gör sĂ€kert du ocksĂ„. đ Inget illa menat, det Ă€r bara min Ă„sikt. đ de e lugnt...jag Ă€r medveten om detta-lĂ„ten har ett par Ă„r pĂ„ nacken...
Hwagang Postat 21 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2006 Till att börja med:Du Ă€r grymt jĂ€vla snygg alltsĂ„ đ .. Videon Ă€r verkligen bra gjord för att vara ett nollbudgetsprojekt. Det sĂ€msta man kan göra Ă€r att jĂ€mföra med videos med hög kommersiell budget. Det enda som jag möjligtvis skulle vilja "anmĂ€rka" pĂ„ Ă€r att det Ă€r lite vĂ€l starka fĂ€rger ibland. LĂ„ten Ă€r jag inte sĂ„ jĂ€tteförtjust i, men Ă„ andra sidan sĂ„ tror jag den hamnar bra i genren annars; behövs nog dessutom nĂ„gra lyssningar för att den ska sĂ€tta sig. Förövrigt sĂ„ syns det att ni hade jĂ€vligt roligt nĂ€r ni gjorde videon, och det Ă€r det som Ă€r grejen tycker jag. /Daniel Tack tack -mer Ă€n jag förvĂ€ntade mej-och ja: vi hade roligt -folk frĂ„n Universitetet vĂ€nner frĂ„n dans-skolan digitalinfo.se mfl har hjĂ€lpt mej pĂ„ olika sĂ€tt, men redigering har vi gjort sjĂ€lva med ett ganska billigt program.
progg Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 En tung dos 80-tal helt klart. Ăr det bara hos mig eller var synkningen lite udda dĂ„ Ă„ dĂ„?
Hwagang Postat 21 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2006 Videon Ă€r vĂ€ldigt 80-tal, vilket Ă€r för mig helt ok. 80-talet var bĂ€st đGillar visserligen inte denna typ av musik. Men den funkar sĂ€kert pĂ„ z-tv tex... VĂ€ldigt bra för att vara nollbudget. Det finns de som gör videos för multum och det blir skit sĂ„...detta Ă€r bra. Denna fĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ Troll T,ex... đź JĂ€mtland? Ăr oxĂ„ JĂ€mte đ Mvh Roger Tack tack- bor du i JĂ€mtland dĂ„?
Hwagang Postat 21 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2006 En tung dos 80-tal helt klart. Ăr det bara hos mig eller var synkningen lite udda dĂ„ Ă„ dĂ„? Nej du har rĂ€tt: det syncar inte perfekt. DVD-versionen funkar klart bĂ€ttre och Ă€ven nĂ€r jag brĂ€nt SVCD och tittar pĂ„ en TV verkar det synca bĂ€ttre. -Ska försöka jobba i en tyngre Video-studio nĂ€sta gĂ„ng...vi lĂ€r oss eftersom.
Valdez Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Jag tycker det var jĂ€ttebra...med tanke pĂ„ resurserna just budget o sĂ„..klart godkĂ€nt..och mycket bĂ€ttre Ă€n annat som spelas.. Din sĂ„nginsats Ă€r speciell vilket gör dig till ett original..och det Ă€r en fördel!.. Bra jobbat!... đ
Hwagang Postat 21 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 21 januari 2006 Jag tycker det var jĂ€ttebra...med tanke pĂ„ resurserna just budget o sĂ„..klart godkĂ€nt..och mycket bĂ€ttre Ă€n annat som spelas.. Din sĂ„nginsats Ă€r speciell vilket gör dig till ett original..och det Ă€r en fördel!.. Bra jobbat!... đ tack tack. DĂ„ vĂ„gar jag skicka den hĂ€r runt riket som en annan tosing? lol
Valdez Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Jag tycker det var jĂ€ttebra...med tanke pĂ„ resurserna just budget o sĂ„..klart godkĂ€nt..och mycket bĂ€ttre Ă€n annat som spelas.. Din sĂ„nginsats Ă€r speciell vilket gör dig till ett original..och det Ă€r en fördel!.. Bra jobbat!... đ tack tack. DĂ„ vĂ„gar jag skicka den hĂ€r runt riket som en annan tosing? lol Absolut!.. đ
sixties Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 tycker ocksÄ videon var bra med tanke pÄ budgeten. lÄten har en bra melodi, sÄ visst finns det anledning att skicka den till skivbolag, z-tv mfl. skicka till idol sÄ fÄr du garaterat vara med nÀsta omgÄng. PÄminner lite om Aneka:japanese boy frÄn 80-talet. hon har ocksÄ orginell röst.
Majken Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Jag gillar körerna i refrĂ€ngen som attans. Riktigt snygga harmonier. FĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ Kim Wilde's försök att Ă„teruppliva sig sjĂ€lv med Loved. Som jag tyckte var en riktigt trevlig radiolĂ„t đ Men nej Hwagang, du har helt fel. Det Ă€r ju inte Madonna som var bra med 80-talet. Pop-princessan heter Cyndi Lauper đ /Majken
Thimmie Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Det Ă€r en cool video, kĂ€nns lite 80-tal precis som "hansjohnny" sĂ€ger. Videon skulle lĂ€tt kunna visas pĂ„ Z-tv. Men du, lĂ„ten? Jag tycker nog inte att ditt engelska uttal och din sĂ„nginsats Ă€r tillfredsstĂ€llande. Men 99% av dem i den hĂ€r genren kommer ju undan med det, sĂ„ det gör sĂ€kert du ocksĂ„. đ Inget illa menat, det Ă€r bara min Ă„sikt. đ de e lugnt...jag Ă€r medveten om detta-lĂ„ten har ett par Ă„r pĂ„ nacken... Ok. đ
Hwagang Postat 22 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 22 januari 2006 Jag gillar körerna i refrĂ€ngen som attans. Riktigt snygga harmonier. FĂ„r mig att tĂ€nka pĂ„ Kim Wilde's försök att Ă„teruppliva sig sjĂ€lv med Loved. Som jag tyckte var en riktigt trevlig radiolĂ„t đ Men nej Hwagang, du har helt fel. Det Ă€r ju inte Madonna som var bra med 80-talet. Pop-princessan heter Cyndi Lauper đ /Majken tack tack Majken -kul att höra frĂ„n dej! -LĂ„ten lĂ„ter inte sĂ„ bra i den versionen -kompression pĂ„ kompression... -he he -mĂ€rk vĂ€l att jag skrev detta som svar om "Sabrina och Samantha Fox" och att jag smajlade efterĂ„t... fast lite allvar kanske... đ
Majken Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Ehem, vart i hela friden fick jag Madonna ifrĂ„n egentligen? Ibland Ă€r jag verkligen förvirrad, nĂ„ja đ Videon var skoj att se förresten. Tror mig ha sett kortare klipp eller bilder frĂ„n den förut. Du kanske har postat nĂ„got pĂ„ KVR? Precis som nĂ„gon annan sa sĂ„ kĂ€nns den lite fĂ€rgstark ibland men en del scener var snygga. Gillade de halvgenomskinliga bakgrunderna nĂ€r du var bluescreenad ovanpĂ„. Snyggt jobbat! Skoj att nĂ„n lĂ€gger ned lite tid pĂ„ att göra videor till sin musik ocksĂ„! đ /Majken
Hwagang Postat 22 januari 2006 TrĂ„dstartare Postat 22 januari 2006 Ehem, vart i hela friden fick jag Madonna ifrĂ„n egentligen? Ibland Ă€r jag verkligen förvirrad, nĂ„ja đ Videon var skoj att se förresten. Tror mig ha sett kortare klipp eller bilder frĂ„n den förut. Du kanske har postat nĂ„got pĂ„ KVR? Precis som nĂ„gon annan sa sĂ„ kĂ€nns den lite fĂ€rgstark ibland men en del scener var snygga. Gillade de halvgenomskinliga bakgrunderna nĂ€r du var bluescreenad ovanpĂ„. Snyggt jobbat! Skoj att nĂ„n lĂ€gger ned lite tid pĂ„ att göra videor till sin musik ocksĂ„! đ /Majken Kul att du uppskattar jobbet vi gjort - -fĂ€rgerna Ă€r liiite övermĂ€ttade -ja -man börjar leka lite vĂ€l mycke till slut... -vi planerar ett par videosar till-har fĂ„tt lite blodad tand, men vi ska försöka anvĂ€nda annan hĂ„rvara den hĂ€r gĂ„ngen för att fĂ„ till sync mm
Vallhagen Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 hmm... Jag tycker att de överdrivna fÀrgerna Àr det som eventuellt hÄller ihop videon. Annars spretar den för mycket. Det kÀnns lite som en palett över vad man KAN göra med lÄgbudgetredigering, dÀr varje effekt inte fyller en estetisk funktion. Och - som jag ser det - sÄ Àr det nog bilderna som ska vara bÀrande; inte effekterna. Och har man bra bilder sÄ klarar man sig med rÀtt sÄ minimalistisk redigering. Det var mitt spontana intryck. Men det Àr ju skitkul med video, och har ni haft kul sÄ Àr ju alla glada:) Du/ni har sÀkert lÀrt er tusen saker. Kör hÄrt! Bengan
Hwagang Postat 23 januari 2006 TrÄdstartare Postat 23 januari 2006 hmm... Jag tycker att de överdrivna fÀrgerna Àr det som eventuellt hÄller ihop videon. Annars spretar den för mycket. Det kÀnns lite som en palett över vad man KAN göra med lÄgbudgetredigering, dÀr varje effekt inte fyller en estetisk funktion. Och - som jag ser det - sÄ Àr det nog bilderna som ska vara bÀrande; inte effekterna. Och har man bra bilder sÄ klarar man sig med rÀtt sÄ minimalistisk redigering. Det var mitt spontana intryck. Men det Àr ju skitkul med video, och har ni haft kul sÄ Àr ju alla glada:) Du/ni har sÀkert lÀrt er tusen saker. Kör hÄrt! Bengan Ja -du har helt rÀtt -vi hade en salig lekstuga: man vill ju att det ska hÀnda Nà T, samtidigt som vi Àr grundligt less pÄ att maska bort vÄr dÄliga green-screen...sÄ nÀsta gÄng blir det nog ingen green-screen alls... dÀremot ett bildmanus av nÄgon sort (jobbar pÄ det nu)
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.