trancer Postat 23 januari 2006 Trådstartare Postat 23 januari 2006 Hahaha! 😄 Men du behöver RIKTIG saxofon. Annars var det hur träffande som helst. 😆 haha... vem fan spelar saxofon idag? 😏 Jo.. jag vet.. det låter lite tamt, vore riktigt jävla coolt att ha ett riktigt riff från en riktigt duktig sax kille 😮 Ananrs tack! 😄 /Perrra
Linus Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 haha... vem fan spelar saxofon idag? 😆 Va? Jag har en kompis som spelat sax med Date, och en bekant i Piteå som var grym på dansbandssax...
Egghuvud Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Det låter bättre och bättre. Tycker nog att sången låter helt som den skall. Säljer du det här? Eller är det bara trams. Bert har kanske lagt av och de flesta dansband skall väl vara mer poppiga idag. Men du kanske kan tjäna klöver?
trancer Postat 23 januari 2006 Trådstartare Postat 23 januari 2006 Det låter bättre och bättre. Tycker nog att sången låter helt som den skall. Säljer du det här? Eller är det bara trams. Bert har kanske lagt av och de flesta dansband skall väl vara mer poppiga idag. Men du kanske kan tjäna klöver? mmm... kanske? 😕 Vore skoj ! /Perrra
trancer Postat 23 januari 2006 Trådstartare Postat 23 januari 2006 haha... vem fan spelar saxofon idag? 😕 Va? Jag har en kompis som spelat sax med Date, och en bekant i Piteå som var grym på dansbandssax... Ja dåså... trodde det va ett instrument som höll på att dö ut men icke sa nicke!
trancer Postat 25 januari 2006 Trådstartare Postat 25 januari 2006 Sorry.. länk tillbaka.. fast på en annan burk, ominstallerade min webserver igår hehe nuså! 😛
dede Postat 25 januari 2006 Postat 25 januari 2006 Det kryper på ryggen så bra det här är. Lite för bra att bara vara dansband. Ska testa på grannen.......... 😆
Wille Postat 25 januari 2006 Postat 25 januari 2006 Underbart, fast egentligen är du för snäll Peerra som "ger" bort dessa fina låtar till oss.
trancer Postat 26 januari 2006 Trådstartare Postat 26 januari 2006 Det kryper på ryggen så bra det här är. Lite för bra att bara vara dansband.Ska testa på grannen.......... hahaha
hackeman Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Fan, nu är du snart så duktig att man inte ens misstänker ironi. Men håller med 91:an, du ska nog dra ner det en halv eller hel not. Är lite i högsta laget för dig på ett par ställen. Sen är det bara å gå med i Dragspelsklubben.
trancer Postat 26 januari 2006 Trådstartare Postat 26 januari 2006 Sen är det bara å gå med i Dragspelsklubben. haha.. fan va sjuk du är
trancer Postat 26 januari 2006 Trådstartare Postat 26 januari 2006 Underbart, fast egentligen är du för snäll Peerra som "ger" bort dessa fina låtar till oss. Jag skulle kunna tänka mig att bara producera dansbandsmusik om det gav mig pengar... Men just nu gör jag musik för jag tycker det är roligt! Och för det andra vore det lite retligt tror jag att gå in med ironiska låtar till typ nåt bolag ... tror du nån skulle nappa?
trancer Postat 26 januari 2006 Trådstartare Postat 26 januari 2006 Hm.. jag funderade på en sak i låten Märker ni att 'saxofonen' går 2 stämmigt.. är det möjligt för en person att spela 2 stämmigt på saxofon? vette fan hur det instrumentet funkar ? Isåfall måste jag ju ordna ett till nytt bandmedlems namn!!!
hackeman Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Hm.. jag funderade på en sak i låten Märker ni att 'saxofonen' går 2 stämmigt.. är det möjligt för en person att spela 2 stämmigt på saxofon? vette fan hur det instrumentet funkar ? Isåfall måste jag ju ordna ett till nytt bandmedlems namn!!! Finns ju olika sorters saxar... kanske två olika utpanorerade åt vardera ett håll?
Linus Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Märker ni att 'saxofonen' går 2 stämmigt.. är det möjligt för en person att spela 2 stämmigt på saxofon? vette fan hur det instrumentet funkar 😄 ? 😛 Nej, du spelar en ton i taget på saxofon. Men man kan ju dubba om saxofonen på studioinspelning. 🤪
trancer Postat 26 januari 2006 Trådstartare Postat 26 januari 2006 Nej, du spelar en ton i taget på saxofon. Men man kan ju dubba om saxofonen på studioinspelning. 🙂 mm menar väl det.. men detta är ju live!! 😉 haha
Linus Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Nej, du spelar en ton i taget på saxofon. Men man kan ju dubba om saxofonen på studioinspelning. 🙂 mm menar väl det.. men detta är ju live!! 😉 haha Och hur många turnerande dansband tror du kör 100% live, utan några backtrack-inslag och midislingor på sequencer?
ierker Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 du måste ju in med barytonsax som kör dom klassiska "bödöpp"
hackeman Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 du måste ju in med barytonsax som kör dom klassiska "bödöpp" Haha... såndär fonetisk skrift är sååå i min smak. 🙂
dede Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 du måste ju in med barytonsax som kör dom klassiska "bödöpp" Haha... såndär fonetisk skrift är sååå i min smak. 😄 Jag gråter snart av skratt!!!! 😆
trancer Postat 29 januari 2006 Trådstartare Postat 29 januari 2006 Och hur många turnerande dansband tror du kör 100% live, utan några backtrack-inslag och midislingor på sequencer? haha.. jag SKOJJA bara ! klart som fan dom använder midi spår eller så när dom recordar!
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 29 januari 2006 Postat 29 januari 2006 Snacka om att detta var kul att höra i forumet. Härliga svar du fått dessutom. Kan bara instämma med tidigare inlägg: En äkta sax, sen är den klar! Eller prova Chris Heins horns. Bästa saxljudet jag hört i alla fall. Ha det! /Johan
trancer Postat 29 januari 2006 Trådstartare Postat 29 januari 2006 Snacka om att detta var kul att höra i forumet. Härliga svar du fått dessutom. Kan bara instämma med tidigare inlägg: En äkta sax, sen är den klar! Eller prova Chris Heins horns. Bästa saxljudet jag hört i alla fall. Ha det! /Johan Tackar!! 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.