Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Hahaha! 😄

Men du behöver RIKTIG saxofon. Annars var det hur träffande som helst. 😆

haha... vem fan spelar saxofon idag? 😏

Jo.. jag vet.. det låter lite tamt, vore riktigt jävla coolt att ha ett riktigt riff från en riktigt duktig sax kille 😮

Ananrs tack! 😄

/Perrra

Annons
Postat
haha... vem fan spelar saxofon idag? 😆

Va? Jag har en kompis som spelat sax med Date, och en bekant i Piteå som var grym på dansbandssax...

Postat

Det låter bättre och bättre. Tycker nog att sången låter helt som den skall. Säljer du det här? Eller är det bara trams. Bert har kanske lagt av och de flesta dansband skall väl vara mer poppiga idag. Men du kanske kan tjäna klöver?

Postat
Det låter bättre och bättre. Tycker nog att sången låter helt som den skall. Säljer du det här? Eller är det bara trams. Bert har kanske lagt av och de flesta dansband skall väl vara mer poppiga idag. Men du kanske kan tjäna klöver?

mmm... kanske? 😕

Vore skoj !

/Perrra

Postat
haha... vem fan spelar saxofon idag? 😕

Va? Jag har en kompis som spelat sax med Date, och en bekant i Piteå som var grym på dansbandssax...

Ja dåså... trodde det va ett instrument som höll på att dö ut men icke sa nicke!

Postat

Länk borta! 😛

Postat

Det kryper på ryggen så bra det här är. Lite för bra att bara vara dansband.

Ska testa på grannen.......... 😆

Postat

Fan, nu är du snart så duktig att man inte ens misstänker ironi. :rolleyes:

Men håller med 91:an, du ska nog dra ner det en halv eller hel not. Är lite i högsta laget för dig på ett par ställen.

Sen är det bara å gå med i Dragspelsklubben.

Postat
Underbart, fast egentligen är du för snäll Peerra som "ger" bort dessa fina låtar till oss.

Jag skulle kunna tänka mig att bara producera dansbandsmusik om det gav mig pengar... Men just nu gör jag musik för jag tycker det är roligt!

Och för det andra vore det lite retligt tror jag att gå in med ironiska låtar till typ nåt bolag ... tror du nån skulle nappa? :rolleyes:

Postat

Hm.. jag funderade på en sak i låten

Märker ni att 'saxofonen' går 2 stämmigt.. är det möjligt för en person att spela 2 stämmigt på saxofon? vette fan hur det instrumentet funkar :rolleyes: ?

Isåfall måste jag ju ordna ett till nytt bandmedlems namn!!!

Postat
Hm.. jag funderade på en sak i låten

Märker ni att 'saxofonen' går 2 stämmigt.. är det möjligt för en person att spela 2 stämmigt på saxofon? vette fan hur det instrumentet funkar :rolleyes: ?

Isåfall måste jag ju ordna ett till nytt bandmedlems namn!!!

Finns ju olika sorters saxar... kanske två olika utpanorerade åt vardera ett håll?

Postat
Märker ni att 'saxofonen' går 2 stämmigt.. är det möjligt för en person att spela 2 stämmigt på saxofon? vette fan hur det instrumentet funkar 😄 ?

😛

Nej, du spelar en ton i taget på saxofon. Men man kan ju dubba om saxofonen på studioinspelning. 🤪

Postat
Nej, du spelar en ton i taget på saxofon. Men man kan ju dubba om saxofonen på studioinspelning. 🙂

mm menar väl det.. men detta är ju live!! 😉 haha

Postat

Nej, du spelar en ton i taget på saxofon. Men man kan ju dubba om saxofonen på studioinspelning.  🙂

mm menar väl det.. men detta är ju live!! 😉 haha

Och hur många turnerande dansband tror du kör 100% live, utan några backtrack-inslag och midislingor på sequencer?

Postat
du måste ju in med barytonsax som kör dom klassiska "bödöpp"

Haha... såndär fonetisk skrift är sååå i min smak. 😄

Jag gråter snart av skratt!!!! 😆

Postat
Och hur många turnerande dansband tror du kör 100% live, utan några backtrack-inslag och midislingor på sequencer?

haha.. jag SKOJJA bara !

klart som fan dom använder midi spår eller så när dom recordar!

Lindebergmusic (oregistrerad)
Postat

Snacka om att detta var kul att höra i forumet. Härliga svar du fått dessutom. Kan bara instämma med tidigare inlägg: En äkta sax, sen är den klar! Eller prova Chris Heins horns. Bästa saxljudet jag hört i alla fall.

Ha det!

/Johan

Postat
Snacka om att detta var kul att höra i forumet. Härliga svar du fått dessutom. Kan bara instämma med tidigare inlägg: En äkta sax, sen är den klar! Eller prova Chris Heins horns. Bästa saxljudet jag hört i alla fall.

Ha det!

/Johan

Tackar!! 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.