trancer Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Det Blir Alltid Tårar ARTIST/GRUPP: Perrra GENRE: Dansbands såklart! LÅTLÄNGD: 4.10 KOMPOSITÖR: Perrra PRODUCENT: Perrra EV. MEDVERKANDE: Perrra INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 Äntligen mer dansband tycker du nu? 😏 Här kommer den mest nya och mest avancerade dansbandslåten jag gjort i mitt liv. det största problemet jag hade med låten är takten i den .. jag höll på att bli tokig i början tills jag kom på hur jag skulle få det 😉 prova själva! 😆 Även lagt ut den helt fantastiska, underbara kärlekstexten här nu också! NJUUT! /Perrra Your browser does not support the HTML5 audio tag Perrra - Det blir alltid tårar (2006) -------------------------------- Alltid kommer det tårar. När man ska ta farväl. Och det enda som kvarstår Är minnen i min själ. Bara lögner o svek Du spela med mig i din lek O himlen blev så plötsligt grå När jag nu här ensam stå. Du ville inte se ljuset. Du ville bara såra. Du gick bakom min rygg. Jag som trodde jag var trygg. Du blev aldrig besviken Du fick ju allt serverat. Men nu har jag begripit. Du i mig alla känslor tatt. -------JONNY SPELAR SAX-------- 😎 Blickar möts med kärlek Blickar möts med hat. Man ska tro i drömmar. Tills hjärtat hittar ut. Man ska tro på kärleken. Det är en gåva du aldrig får tillbaks. Så välj din kärlek Med omsorg och med smak. -------------------------- ©0pyr1gh7 2006 by Marcus Persson - DanceBoand Studios AB Redigerat 25 januari 2006 av trancer
DjRymd Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Lite mer countrystuk på den här, a la lasse stefanz kanske.. Låter bra, du har valt passande ljud. Ser fram emot den färdiga versionen.. 😏
trancer Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 Taaaaaaaack! 😏 klart jag ska göra klart den .. tror jag fått en bra ljudbild denna gång, och det blir en lite mer seriös attityd i låten .. .. om jag nu klarar att göra seriös dansbandsmusik 😆 /Perrra
Nelerion Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Kommer ihåg de tidiga kareokeförsöken som kom, vet inte var jag lagt den skivan men sist på Vikingarnas dubbelCD var det med 4 stycken instrumentala tracks, kan det bli bättre ? Det här låter ju helt guldkantat !
trancer Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 Kommer ihåg de tidiga kareokeförsöken som kom, vet inte var jag lagt den skivan men sist på Vikingarnas dubbelCD var det med 4 stycken instrumentala tracks, kan det bli bättre ? Det här låter ju helt guldkantat ! hahaha.. många tack tack tack!!! 😏
gol Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 När lirar du på Finlandsbåten? En riktig trumpet/saxofon hade suttit fint. 😆 .. för det ska väl föreställa något sådant!?
trancer Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 När lirar du på Finlandsbåten? 😎 En riktig trumpet/saxofon hade suttit fint. 😉 .. för det ska väl föreställa något sådant!? Japp.. det är en sax! 😉 Jo.. SILJALINA 2007 😄
hackeman Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Hmm.. är nästan säker på att jag hört saxmelodin innan på nån av päronens plattor därhemma. 😛
trancer Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 Nu finns det ny version även med TEXT !!! inte hela låten med en vers+refräng än så länge, blir klar ikväll!!!
91:an Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Bra med sången, men undrar om man inte ska gå ner lite i tonart? Genren brukar väl inte ligga så högt, låtar mer manligt med lite mörkare klang i rösten. Jag gillar vibratot! 😏
trancer Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 (redigerat) Bra med sången, men undrar om man inte ska gå ner lite i tonart? Genren brukar väl inte ligga så högt, låtar mer manligt med lite mörkare klang i rösten. Jag gillar vibratot! 😏 jao.. ska nog ner i tonart .. även om jag kan gå långt mkt högre 🙂 Vibratot är kungligt i dansband! 😎😄 Redigerat 21 januari 2006 av trancer
trancer Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 Hmm.. är nästan säker på att jag hört saxmelodin innan på nån av päronens plattor därhemma. 😏 hoho.. då finns det dublett isåfall 😎
Dark Of Light Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 (redigerat) Hah haaa 😄 Japp där satt den eller? Bra jobbat, håller med om detta med att sänka tonarten på sång till lite manligare nivåer som seden påbjuder. 😲 VAD är seriös dansbands musik??? 😆 Redigerat 22 januari 2006 av Dark Of Light
trancer Postat 22 januari 2006 Trådstartare Postat 22 januari 2006 Fan vad du är begåvad, Perra! HAHA... va det ironi eller menade du det? 😆 Om du menade det, isåfall TACK !!! 😄 annars. TACK! 😲 ahaha /Perrra
trancer Postat 22 januari 2006 Trådstartare Postat 22 januari 2006 ja det här va fane mig underbart! 😆 så ska det låta! ! Tacktack!
trancer Postat 22 januari 2006 Trådstartare Postat 22 januari 2006 Hah haaa 😲 Japp där satt den eller? Bra jobbat, håller med om detta med att sänka tonarten på sång till lite manligare nivåer som seden påbjuder. 😄VAD är seriös dansbands musik??? 😆 haha.. ja.. vad är seriös dansbandsmusik. .. har många gånger funderat på om typ lasse stefanz verkligen gillar texterna som kommer ur hans mun när han sjunger på kvällarna ... 🙂 Detta är nog den mest avancerade dansbandslåten jag gjort iallafall 😄 /Perrra
Danabacken Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Äntligen mer dansband tycker du nu? 😆 Jepp! 😆 Svängigt! 😆 Jonny spelar bra, tycker jag. 😠 Sången är också cool. 😄 Inget att klaga på här, inte. Don't stop!
trancer Postat 22 januari 2006 Trådstartare Postat 22 januari 2006 Svängigt! 🙂 Jonny spelar bra, tycker jag. 😛 Sången är också cool. 🙂Inget att klaga på här, inte. Don't stop! "dont stop" nästa lär ju komma redan i morron 😄 (håller på just nu) "Åååh maria, ååh maria" kommer den nog 95% heta 😎
starboy (oregistrerad) Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 Fantastiskt på alla sätt!! Underbar basgång.
Vallhagen Postat 22 januari 2006 Postat 22 januari 2006 HAHA... va det ironi eller menade du det? Nej jag var inte alls ironisk. Det var en uppriktig komplimang. ***
trancer Postat 23 januari 2006 Trådstartare Postat 23 januari 2006 Tack så mkt till alla som tyckt till! Det är skitkul att det uppskattas! Hoppas alla även inser att det är med glimten i ögat jag gör låtarna 😉 Jag har inte direkt skivor hemma o sätter i cd spelaren när jag kommer hem 😄 utan jag kan sätta på lite dansband ibland för att få inspiration! /Perrra
Linus Postat 23 januari 2006 Postat 23 januari 2006 Hahaha! 🙂 Men du behöver RIKTIG saxofon. Annars var det hur träffande som helst. 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.