Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Future Machine

ARTIST/GRUPP: Original: Nexustwins Remix: djhex

GENRE: Hardtrance/Hardstyle

LÅTLÄNGD: 3:33

KOMPOSITÖR: Nexustwins, djhex

PRODUCENT: Nexustwins, djhex

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.9mb

STATUS: demo/lång skiss.

Ja då var det dags att presentera den första demon eller den längsta skissen på en remix jag fått göra på Nexustwins - Future Machine. Jag har vissa tvivel om arrangemanget i låten, men kan inte riktigt sätta fingret på exakt vart det felar någonstans. Jag upplever att (som jag alltid gör) basen inte alltid sitter bra. Bara öspå med feedback, behöver allt jag kan få! Blir man inte kritiserad då och då så vet man ju heller inte sina fel och brister och kan inte förbättra dem 😆

Nexustwins kommer förmodligen att posta sin version om 1-2 veckor!

Hex_nexustwinsremix_demo1.mp3

Annons
Postat

Du har rätt inställning till kritik. Jag vet dock inte om jag är rätt man att kritisera. Jag gillar trance och klubbmusik, men inte riktigt det här stuket. Det går för snabbt och är alldeles för... glatt, liksom. Jag gillar mörkare tongångar.

Annars låter det ju bra och så. Om produktionen alltså. Så du ser, du ska inte lyssna på mig. Jag vet ju så klart att det finns andra som asdiggar sånt här.

Postat

Bra jobbat!

Jag är inte så haj på genren, men ska det inte vara mer sub-bas?

Annars sitter väl allt ihop på ett bra sätt, tycker jag.

Keep it up!

Mikael

Postat

🙂.. Ni kan inte trycka till honom bara för att melodin är glad 😄 . Det är ju trots allt en remix. Klaga på oss om melodin är för glad. 🙂😄 .

Mina kommentarer:

1. Fixa fram en lite kraftigare lead. Den är alldeles för mjuk för tillfället.

2. Fixa till basgången så att den följer melodin lite mer.

Btw.. Grymm bas. Du kanske kan sckika den till oss som ett sample va? 😛

-----------------------------------

Jobbar på på den riktiga som snart släpps. 😎

Postat

Hex is back:P trevligt att höra nåt nytt ifrån dig:)

Som du vet är det inte min genre heller men det låter helt okey ändå må jag säga.. Måste säga att jag får lite Neko vibbar på basen o kicken:P

Postat
🙂.. Ni kan inte trycka till honom bara för att melodin är glad  😄 . Det är ju trots allt en remix. Klaga på oss om melodin är för glad.  😆  😏 .

Mina kommentarer:

1. Fixa fram en lite kraftigare lead. Den är alldeles för mjuk för tillfället.

2. Fixa till basgången så att den följer melodin lite mer.

Btw.. Grymm bas. Du kanske kan sckika den till oss som ett sample va? 😄

-----------------------------------

Jobbar på på den riktiga som snart släpps.  🙂

Hex is back:P trevligt att höra nåt nytt ifrån dig:)

Som du vet är det inte min genre heller men det låter helt okey ändå må jag säga.. Måste säga att jag får lite Neko vibbar på basen o kicken:P

Haha ja ska fixa basen så att den glider med leadet, och eh basen är ett kraftigt omgjort sample 😆

Ah får tacka thomas! När kommer grodan upp då? 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.