Danabacken Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: inget än ARTIST/GRUPP: jag GENRE: elektronisk chillout LÅTLÄNGD: 2 min KOMPOSITÖR: jag PRODUCENT: jag EV. MEDVERKANDE: jag (ingen mer) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 2.7 mb STATUS: demo Hejhej! 😛 Jag sitter här insnöad, och pillar med lite musik. Var inte rädda för att såga, för själv vette fan hur det här låter, så bedöm ni. 😄 brrr. Nu ska jag gå o lägga mig, gonatt. 😆 060116_skiss.mp3 Redigerat 22 januari 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andynista Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Snyggt. Det här är ju soundtracket till nån dramaserie på SVT. Det hör man ju. Eller kanske nästa års julkalender. Vilket du inte får ta som kritik. Det var bara nåt med det där klockljudet som lät lite juligt. Lite Röyksopp, faktiskt. Och de är ju bäst. Ska bli kul att höra slutresultatet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DjRymd Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Jag tänkte också på filmmusik.. Välproducerat, bra tight beat (cool virvel!), inget jag skulle lyssna på men en solid insats. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knop3se Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Låter ju riktigt nice det här! FETT BEAT! :-) På med lite sång och fortsätt! Me like! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Lyssnar med knotter på hela kroppen..... Fett med skön...Enio Morricone säger jag, i modern tappning... Ska det på sång så ska du nog arra om lite med tonartsbyten osv... Samt att den får gärna för min del bli litta längre Meget Nice Dana 5+ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Väldigt gött beat! Men som nån sa här ovan så är det lite juligt med klockan. En dyster julserie? Gör klart! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
beat mastern Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 den va ball 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 jag tänker mer kyrkogård när jag hör klockan... Lite Diablo 2-vibbar kom över mig... Fräckt. Lite orolig för hur sången kommer bli. Grunden är asfräck, men fel sång kan stjälpa alltihop. Gör ett försök! Joel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 (redigerat) Alltså jag bör nog ändar min syn på olika genrer. Läste elektroniskt och tänkte "Blahh tråkigt". Men lyssnade och blev påmind om min trångsyntethet. Detta var riktigt skönt. Jag älskar sådana basgågar med svepande pads + lätta plinkningar. Låter som spelmusik typ Metroid Prime. BRA! Edit: Sär skrivning Redigerat 21 januari 2006 av Eternal Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Skitsnyggt dana!! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Men lyssnade och blev påmind om min trångsyntet het. Vi sitter i samma båt Eternal (och det är möjligt att den sjunker). Nice one Dana! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gufv (oregistrerad) Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 jag ser dressmann framför mig 🙁 haha! behöver inte vara negativt, hehe. skönt iaf! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Intressant och fin melodi!..kan platsa i film känns det som... Bra jobbat!... 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 21 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 21 januari 2006 Vad roligt det är att läsa era kommentarer. 🙂 Tack så hemskt mycket. Trodde inte att ni skulle gilla det såpass här mycket. Och visst, jag ska göra klart den. 😄 Jag ser att många tycker det låter så mycket film om det. SVT, Dressmann... Själv har jag nog inte ens fattat vad filmmusik är. 😉 Vad är det egentilgen som utmärker låten till nåt slags filmmusik? 😉 Inte första gången jag gör det menar jag. 🙂 Kanske är i mitt blod. 😆 \Dana Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C_Sledge Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 (redigerat) Låter grymt tycker jag 😆 Riktigt bra, kanske kunde höja baslinjen ett snäpp 😉 Jag skulle nog placera den här i chill out facket 😆 Redigerat 21 januari 2006 av C_Sledge Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Bra jobbat! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kill All Autotuner Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Har alltid undrat varför ingen vågar använda sån virvelkagge längre - där kom den ! Det kan bli nåt ! Tycker att det låter som en typisk refräng. Fattas alltså en hel del: Intro , brygga, stick, outro. Fall inte för frestelsen att använda kaggen genom en hel låt, det skulle bli bli för tröttsamt. Det här kan bli riktigt bra med en vers innan i en annan tonart , effekten bör bli massiv . 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 21 januari 2006 Dela Postat 21 januari 2006 Man sitter bara och väntar på att det ska bli tvärtyst och sen börjar sången till lite försiktigt komp som bygger på idéer från grunden i kompet från introt. En tät ganska tyst ljudmatta eller hur fan man nu ska uttrycka sig i samma mystiska spännande anda som introt. Öka lite i slutet sen ett varv till med nästa vers. På med introt igen (lite manipulerat givetvis) som ett slags inbjudning till sticket eller reffen ja o så vidare. Bra idé (din alltså 😆 min vet i F men i fantasin funkade det 😄 )kort sagt kämpa på. Göran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 Tungt breat. Gillar. Förtext - det regnar - POV innefrån en bil - endast ögon syns i backspegeln. Engelskt - dämpade färger - slowmotion. Blir fint detta 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gurtcci Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 Haha asså Daniel... Ja ska sluta lyssna på din musik för den ger mig oerhört dålig självkänsla... Jag satt å lekte lite med min nya Chill Out-låt när ja tänkte att det var längesen ja surfade in på Studios forum.. Å vad hittar man? Jo, en underbar låt från Danabacken 🙂 så ruskigt jävla bra! Vill du byta talanger me mig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 helt ljuvlig!! Riktigt stämningsfullt! på med sång, OMGÅENDE! (o inte nån ylande halvfalsk svengelsk smustsång, utan nån ljuvlig kvinnostämma) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stolle Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 Detta var ju jättebra! Riktigt uppfriskande. Störtsköna trummor. Fortsätt jobba! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
O-Jay Postat 22 januari 2006 Dela Postat 22 januari 2006 Jättebra - som vanligt 😉 Hoppas du jobbar vidare med detta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 22 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2006 (redigerat) Tack ska ni ha, boys. 😆 Vill du byta talanger me mig? 😆😆 Visst ska jag jobba vidare. 😠 Redigerat 22 januari 2006 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 22 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 22 januari 2006 Lyssnar med knotter på hela kroppen..... 🙂 hehe. Vad menas med det? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.