Jump to content
Annons

Jag äntrar scenen!


billy

Recommended Posts

Hej!

Är nybörjare såväl på detta forum som inom hemmastudio, men har snabbt insett vilket enormt bra forum detta är, ska precis bygga ihop min hemmastudio och räknar med att vartefter både söka en del svar och fråga en del frågor på detta forum.

Mitt namn är Filip och efter 23 år fyllda har jag insett min stora passion, få utveckla mina gitarrbaserade låtar genom fullständiga arrangemang.

Har tidigare spelat både piano och saxofon genom den kommunala musikskolan men insåg i ganska tidig ålder att musikskolan inte rimmade med min typ av syn på musik. Därefter lärde jag mig gitarr och vi bildade ett band (som förövrigt ingen annan i Sverige har gjort) och spelade in några demon. Tyvärr flyttade alla i från varandra och nu har jag lidit tillräckligt av att inte få skapa FULLSTÄNDIGA låtar.

Har därför precis skickat efter en hemmastudio med bland annat hypersonic 2, steinberg system 4, midiklaviatur, kondensatormick och lite mer smått och gott.

Håller på med en ganska udda musikgenre, den kallas för de som hört talas om den för pop/rock.

Nog pratat, jag säger ett stort HEJ till er alla och önskar er lycka till med musikskapandet, det är något jag verkligen själv behöver då jag fasar att de närmaste månaderna kommer bli ett slit för att ens förstå och få ihop grejerna.

Redigerat av billy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen, pop/rock är ju ett ganska brett område så det ska bli kul att höra om du gör något som jag kan gilla. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det jag som inte förstår hur man gör eller varför kan inte jag lägga upp en bild som många av er andra har vid namnet vid era inlägg?

Gå in på din profil och klicka på "avatar-inställningar".

Link to comment
Dela på andra sajter

Nå, är ju full av förväntan efter att få producera låtar, men antar att det tar sin lilla tid att bli duktig.

Någon som (på skoj givetvis) vågar sig på att gissa när jag kan tänkas ha lyckats mixa färdigt min första låt om jag får grejerna på måndag. Jag har liksom ingen som helst uppfattning om hur lång tid vi pratar om för att få en låt färdig från låtskrivarstadiet till färdigproducerad låt, vanligtvis och som nybörjare.

Har aldrig tidigare sett cubase, hypersonic, spelat på mjukvarusynth etc. och första utmaningen är att koppla ihop allt...

Kan det ta en månad, två månader, halvår?? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig tidigare sett cubase, hypersonic, spelat på mjukvarusynth etc. och första utmaningen är att koppla ihop allt...

Kan det ta en månad, två månader, halvår?? 🙂

jag har hållit på med musikdata sen 1999,

jag fattar fortfarande inte ett smack 😄

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig tidigare sett cubase, hypersonic, spelat på mjukvarusynth etc. och första utmaningen är att koppla ihop allt...

Kan det ta en månad, två månader, halvår??  😠

jag har hållit på med musikdata sen 1999,

jag fattar fortfarande inte ett smack 🙁

😄

Låter lovande för mig då, första låten klar 2010 då 😠

Redigerat av billy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...