Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Mitt band har nyligen köpt ett PA, men ska eventuellt lägga ner verksamheten pga medlemsflykt... Vi har pratat lite om vad vi ska göra med PA:t och då kom jag på idén att jag kanske kunde använda högtalarna som lyssningsmonitorer i studion jag tänker bygga. Jag är i och för sig fullt medveten om att alla som säljer musikprylar noga skiljer på PA-högtalare och studiomonitorer... så vad jag undrar är väl: Vad är det för skillnad? Skulle det funka?

/ Ambjörn

Annons
Postat

Skulle gissa att du blir mäkta förvillat av ett PA-systems egenskaper att återge ljud om du tänker dig att mixa till musik . PA-system är byggda för att projicera en ljudbild §för publik som står bra långt från scen, om du har hornladdning på diskanten så kommer du automatisk att märka nåt som är ruskigt fel, om du sitter framför .......om inte annat så för alla tomma huvudvärksaskar 😄

Postat

Uppfattat! Jag anade nästan att det hade varit för bra för att vara sant... Tack för goda råd.

/ Ambjörn

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.