Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är på jakt efter lite schysst pianomusik. Inge Blandade Blao med den där Ros. Utan det får gärna vara lite populärmusik. Tips?

Hörde en låt av Dj Sammy som hette Little Girls Lullaby ifrån hans nyaste skiva. Något i den stilen. Sen om det är sång med spelar ingen roll, bara det är piano med i bilden.

Annons
Postat
Seal - Kiss from a rose finns i en hyggligt skön pianoinstrumentalversion..

...och vilken fantastisk komposition den är. En av mina favoriter så där bara rakt av är Dave Grusin - Mountain Dance.

Postat

Nick Cave - "Fifteen feet of pure white snow" 😆

(och egentligen allt annat som grabben gjort också, för den delen..)

Postat

New York City Serenade och Incident on 57th street med Bruce Springsteen... vet inte om det ärsån stil du letar efter men pianot i dessa båda är fantastiskt...

Postat

Lambchop har rätt så mycket mysiga pianoarr.

Keane är ju också ganska pianodominerade.

Anna Ternheim spelade förresten alldeles underbara pianoversioner av "To be gone" och den där Broder Daniel-låten på Kent-turnén... Vet inte om dom går att få tag på på skiva...?

Postat (redigerat)

Brad Mehldau är helt otroligt fantastisk.

På nya plattan "Day is done" tolkar han bl.a. Nick Drake, Beatles, Paul Simon och Burt Bacharach.

Redigerat av MusicNixon
Postat
Kan rekomendera Keith Jarrett...

Åhh, du tog orden ur munnen på mig.

Kölnkonserten är sådär smörigt poppig och musikaliskt perfekt! Smälter till den.

Postat
Brad Mehldau är helt otroligt fantastisk.

På nya plattan "Day is done" tolkar han bl.a. Nick Drake, Beatles, Paul Simon och Burt Bacharach.

Hans tolkning av Radioheads "Exit music (for a film)" e grym. också

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.