mickemusik Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 Tjenare! Hur många e det som gör cover låtar här?? Ehh,,jag spelade in niel young free world,,,men bara en bit. Det kommer en hel låt senare. Kanske fler vill göra en så kan vi se hur vilken sound vi får! Hör av er hur jag ska jobba på låten,,,, free_world.mp3
Emil Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 Vet inte hur många som "gör" covers men det är ingen som postar dom eftersom det är emot reglerna.
mickemusik Postat 20 januari 2006 Trådstartare Postat 20 januari 2006 Vet inte hur många som "gör" covers men det är ingen som postar dom eftersom det är emot reglerna. tycker att det e synd jag,,! Man lär ju sig att spela, mixa , sjunga , ja allt! Med att jämnföra med org.
Roger Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Det finns säkert många som gör covers, jag för min del börjar ibland på någon när idé torka brett ut sig, men kommer oftast bara halvvägs. Har en låt komplett (Sweet dreams med Eurythmics och ej a la Manson) Utan lite mer åt "electro-goth" hållet fast med "riktig" gitarr och för övrigt den enda låt jag nånsin gjort med min egen röst...heh. Men då det är emot reglerna att lägga upp den, kan jag ej bidra till eventuella coverbidrag... Din version låter hyfsat, lite tveksam till sången men nu ska jag ej säga för mycket då jag själv ej kan sjunga alls... I övrigt låter den bra... Tror det skulle komma in ganska mycket (för mycket) om det fick läggas in covers, men om du läser reglerna för demoinspelningar så förstår du varför vi ej får. Mvh Roger
Dark Of Light Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Exakt. Inte tillåtet. 😆 Däremot så håller jag med dig om att man lär sig en hel del på att... Härma, skulle jag vilja säga, sina "idoler" eller musikaliska förebilder. Men å andra sidan så måste man någon gång "klippa av navelsträngen" också och stå på egna ben. 😏 Det där kan bli nog så lurigt om man har hållit på och gjort musik som den och den artisten länge och sedan ska försöka att göra något "eget".
mickemusik Postat 20 januari 2006 Trådstartare Postat 20 januari 2006 Exakt. Inte tillåtet. 😆Däremot så håller jag med dig om att man lär sig en hel del på att... Härma, skulle jag vilja säga, sina "idoler" eller musikaliska förebilder. Men å andra sidan så måste man någon gång "klippa av navelsträngen" också och stå på egna ben. 😏 Det där kan bli nog så lurigt om man har hållit på och gjort musik som den och den artisten länge och sedan ska försöka att göra något "eget". Ja,,,att klippa den håller jag med,,, Men finns det nån forum som tar en cover låt?? Jag respekterar att man inte får lägga in typ en cover låt men,,jag tycker att det e synd.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.