Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare! Hur många e det som gör cover låtar här?? :rolleyes:

Ehh,,jag spelade in niel young free world,,,men bara en bit.

Det kommer en hel låt senare.

Kanske fler vill göra en så kan vi se hur vilken

sound vi får!

Hör av er hur jag ska jobba på låten,,,,

free_world.mp3

Annons
Postat

Vet inte hur många som "gör" covers men det är ingen som postar dom eftersom det är emot reglerna.

Postat
Vet inte hur många som "gör" covers men det är ingen som postar dom eftersom det är emot reglerna.

tycker att det e synd jag,,!

Man lär ju sig att spela, mixa , sjunga , ja allt!

Med att jämnföra med org.

Postat

Det finns säkert många som gör covers, jag för min del börjar ibland på någon när idé torka brett ut sig, men kommer oftast bara halvvägs. Har en låt komplett (Sweet dreams med Eurythmics och ej a la Manson) Utan lite mer åt "electro-goth" hållet fast med "riktig" gitarr och för övrigt den enda låt jag nånsin gjort med min egen röst...heh.

Men då det är emot reglerna att lägga upp den, kan jag ej bidra till eventuella coverbidrag...

Din version låter hyfsat, lite tveksam till sången men nu ska jag ej säga för mycket då jag själv ej kan sjunga alls...

I övrigt låter den bra...

Tror det skulle komma in ganska mycket (för mycket) om det fick läggas in covers, men om du läser reglerna för demoinspelningar så förstår du varför vi ej får.

Mvh

Roger

Postat

Exakt. Inte tillåtet. 😆

Däremot så håller jag med dig om att man lär sig en hel del på att...

Härma, skulle jag vilja säga, sina "idoler" eller musikaliska förebilder. Men å andra sidan så måste man någon gång "klippa av navelsträngen" också och stå på egna ben. 😏 Det där kan bli nog så lurigt om man har hållit på och gjort musik som den och den artisten länge och sedan ska försöka att göra något "eget".

Postat
Exakt. Inte tillåtet. 😆

Däremot så håller jag med dig om att man lär sig en hel del på att...

Härma, skulle jag vilja säga, sina "idoler" eller musikaliska förebilder. Men å andra sidan så måste man någon gång "klippa av navelsträngen" också och stå på egna ben. 😏 Det där kan bli nog så lurigt om man har hållit på och gjort musik som den och den artisten länge och sedan ska försöka att göra något "eget".

Ja,,,att klippa den håller jag med,,,

Men finns det nån forum som tar en cover låt??

Jag respekterar att man inte får lägga in typ en cover låt

men,,jag tycker att det e synd.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.