Finn Postat 10 januari 2004 Postat 10 januari 2004 Finns det någon som kan ge en bra förklaring på hur sidechain i t.ex waveskompressoren fungerar? Har läst manualen men jag får ingen grepp om hur det skall användas. Finns det någon möjlighet att låta signalen från en kanal styra kompressorna för en annan kanal?
kmax Postat 29 januari 2004 Postat 29 januari 2004 ja har också testat (C1-SC) men får det inte att funka. vore kul att för en gång skull ha en bra plugg med sidechain...
Piccazzo Postat 30 januari 2004 Postat 30 januari 2004 " Finns det någon möjlighet att låta signalen från en kanal styra kompressorna för en annan kanal?" Det är väl ide´n med Sidechain , vilket fungerar som det ska för mig i logic.
Finn Postat 31 januari 2004 Trådstartare Postat 31 januari 2004 Det är väl ide´n med Sidechain , vilket fungerar som det ska för mig i logic. Jag vet att det är det som är idén, men jag kör med nuendo 2 och jag får det inte att fungera! Önskade att Nuendo hade en liknande funktion som Logic.😉
MachineElf Postat 3 februari 2004 Postat 3 februari 2004 VST verkar ha dåligt stöd för att ta in information från flera ljudspår vilket gör att sidechaining är i princip omöjligt i Cubase och Nuendo (rätta mig om jag har fel). Jag har i alla fall inte sett ngn VST-plugg med sidechain. Har iofs inte kollat in de nya versionerna av Wavespluggarna så jag kan ha fel.
Finn Postat 6 februari 2004 Trådstartare Postat 6 februari 2004 kolla in DB-Pack och dB ProComp! Tack för tipset. 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.