Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har spanat lite runtomkring på ljudkort och dom jag är intresserade av är:

Delta Audiophile 2496

Hammerfall 96/32

Delta 1010LT

Digigram VX 222v2

vilken av dessa är av rekomendationer?

P.S. Jag sitter med PC o (än så länge) utan mixer...kanske andra rekomendationer???

😳

Annons
Postat

Beror lite på vad du ska syssla med för musik. Om du ska spela in mycket sång och live intstrument kan det vara vettigt att välja ett kort med många in och utgångar.

Om du som jag, pysslar med elektronisk musik och till 99.9% mjukvara (0.01% är de få gånger jag får för mig att koppla in en mic och skrika något) så krävs inte många ut och ingångar och jag kan därför välja ett mer bantat kort som då också tar ner priset lite.

Jag kör en M-Audiophile 24/96 och det funkar kalasbra för mig. Men tänk igenom vad du ska använda kortet till innan du springer och köper något.

Postat

Om du skall jobba med PC, skulle jag rekomendera E-mu's nya line 1212m / 1820 / 1820m kort som har lysande prestanda!! fungerar för tillfälet bara med windows dock.

God lucka.. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.