bimbambop Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Du känner inte mig ARTIST/GRUPP: Folkhemsorkestern GENRE: blues LÅTLÄNGD: 3:58 KOMPOSITÖR: MJ INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 192 5,6mb STATUS: Förmodligen så färdig den blir LÅTLÄNK: Låten direkt på soundclick Uppar en till färsk 06:a. Jag tycker själv att ljudet och mixen är rätt ok denna gång, men ser fram emot att bli korrigerad. En traditionell shuffle med både klaviaturer och blås. Synpunkter, framförallt på ljud/mix, och tips på förbättring mottages tacksamt. edit: ny mix finns längre ner i tråden Redigerat 21 januari 2006 av bimbambop
FredrikMikaelsson Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 Skön låt! Gillade dock texten om södertälje bättre 😛 Mixen då, lite mycket och grummlig bas tycker jag. Pannorera någon av gittarerna hela vägen L eller R, du behöver lite mer bredd tror jag. Sen är det väl tyvärr så att att det inte låter hundra med ett oäkta blås... Om jag vore dig skulle jag satsa på att antingen hyra in stadens bläckblåsare eller annars ta andra vägar och använda någon plugg som låter bättre 😏 Låten är skön i sig, svänger, Bra jobbat!
bimbambop Postat 19 januari 2006 Trådstartare Postat 19 januari 2006 Skön låt! Gillade dock texten om södertälje bättre 😱 Mixen då, lite mycket och grummlig bas tycker jag. Pannorera någon av gittarerna hela vägen L eller R, du behöver lite mer bredd tror jag. Sen är det väl tyvärr så att att det inte låter hundra med ett oäkta blås... Om jag vore dig skulle jag satsa på att antingen hyra in stadens bläckblåsare eller annars ta andra vägar och använda någon plugg som låter bättre 😠 Låten är skön i sig, svänger, Bra jobbat! ok, lite mycket bas för en gångs skull alltså 😱 Panoreringen av gitarrerna har jag också funderat över om dom är rätt.. jag tror att det är du som har rätt. Och självklart är det egentligen riktigt blås eller inget alls som gäller, men tyckte det var kul att testa med samplat blås. Blev rätt ok med det ändå tycker jag, iaf bättre än vad jag hade förväntat mig.
starboy (oregistrerad) Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 Det svänger ju! Personligen skulle jag ha valt en annan kick och en annan snare. Men, men, sånt är ju en smaksak. Keep it blue! cheers
Joel B Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 Skulle vilja ha riktiga, skitiga trummor. Byt ut blåset, det ä lite tamt. Och pianot låter sönder-EQat eller dåligt inspelat? Eller fan, är det det rhodes, wurlitzer eller nåt? ganska otydligt i af. Höj i mixen, det försvinner nu. Bästa jag hört från dig hittills. Groovy =)
DåligtGehör Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 (redigerat) Gunget finns, leadgitarren kommenterar bra. Blåset är ok. Då låten inte innehåller några större avvikningar utan ligger på samma sätt hela tiden tycker jag det krävs lite mer variation och dynamik i grundkompet. T.ex basen kan på ett eller två ställen röra sig över större omfång typ ett kort - två takter? - walkingparti för att återkomma i kompfiguren. Trummorna spelas för odynamiskt, de är inte med och markerar stegringar etc. Trumljudet kunde även ha lite mer "kick". Elpianot låter inte så bra. Ett bättre ljud där hade lyft mycket. Redigerat 19 januari 2006 av DåligtGehör
sixties Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 Bra sång skön röst, tycker stampen är lite hög. blåset var väl helt ok.
bimbambop Postat 19 januari 2006 Trådstartare Postat 19 januari 2006 pianot låter sönder-EQat aa.. det är sönder-EQat, med flit, för jag tyckte det lät ball. Ibland undrar man själv hur man tänkte 😕 Det är nån rhodes från den där tts-synten eller vad den heter (ingår i Sonar). Skall göras om. Och Dåligt Gehör: Visst skulle trummorna behöva vara mer dynamiska och "följsamma", men trumprogramering är jag fortfarande nybörjare på. Hoppas bli bättre på det med tiden. Jag vill också ha riktiga skitiga trummor! Tack för samtliga synpunkter!
bimbambop Postat 20 januari 2006 Trådstartare Postat 20 januari 2006 mkay.. pillat lite med panorering och eq. Inget revolutionerande kanske, men det låter bättre i mina lurar iaf 😆 Är man på rätt väg? 😏 direktlänk till nyversion på s-click Du_kanner_inte_mig_v2_0.mp3
Baktakt Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 mkay.. pillat lite med panorering och eq.Inget revolutionerande kanske, men det låter bättre i mina lurar iaf 🙂 Är man på rätt väg? 🙂 direktlänk till nyversion på s-click Stooor skillnad! Bra jobbat... Groooovyy!
bimbambop Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 Kul att du tycker det Baktakt! Skall se om jag kanske gör något för att styra upp trummorna också.
AXL THE ROCKER Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 SHYSSTA BLÅS!!! MEN JAG TYCKER DU HAR ÄCKLIGT MYCKET REVERB PÅ SOLOGITARREN, SKULLE ÄVEN KUNNA LÄGGA DEN LITE LÄNGRE FRAM. REVERB SKA DET VA, MEN MINDRE. ANNARS SVÄNGIGT GÖTT 🙁
Pazo Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 SHYSSTA BLÅS!!! MEN JAG TYCKER DU HAR ÄCKLIGT MYCKET REVERB PÅ SOLOGITARREN, SKULLE ÄVEN KUNNA LÄGGA DEN LITE LÄNGRE FRAM. REVERB SKA DET VA, MEN MINDRE.ANNARS SVÄNGIGT GÖTT 🙂 Gimmick att bara köra med caps eller? 🙁
Valdez Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 (redigerat) Låter fint och påminner om Roffe W (Rolf Wikström som jag ju inte hört på länge förståss så jag kan ju ha fel) .......snyggt med blåset också!.. 🙁 Redigerat 21 januari 2006 av Valdez
bimbambop Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 SHYSSTA BLÅS!!! MEN JAG TYCKER DU HAR ÄCKLIGT MYCKET REVERB PÅ SOLOGITARREN, SKULLE ÄVEN KUNNA LÄGGA DEN LITE LÄNGRE FRAM. REVERB SKA DET VA, MEN MINDRE.ANNARS SVÄNGIGT GÖTT 😉 OK AXL! JAG HÖR DIG! 😉
AXL THE ROCKER Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 (redigerat) vVADÅ? JAG KÖR PRECIS SÅ MYCKET CAPS JAG VILL! 😉 (PASO, HAR INTE DU HACKAT PÅ MIG OM DET INNAN?) HELT UPPRIKTIGT ALLTSÅ, SKITBRA LÅT OCH GRYMMA BLÅS! KOLLADE MITT INLÄGG DÄR, KOM PÅ ATT DET KANSKE KAN UPPFATTAS LITE OTREVLIGT OCH STÖDDIGT? MENADE INTE SÅ... Redigerat 21 januari 2006 av AXL THE ROCKER
bimbambop Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 vVADÅ? JAG KÖR PRECIS SÅ MYCKET CAPS JAG VILL! 😄(PASO, HAR INTE DU HACKAT PÅ MIG OM DET INNAN?) HELT UPPRIKTIGT ALLTSÅ, SKITBRA LÅT OCH GRYMMA BLÅS! KOLLADE MITT INLÄGG DÄR, KOM PÅ ATT DET KANSKE KAN UPPFATTAS LITE OTREVLIGT OCH STÖDDIGT? MENADE INTE SÅ... He he, inga problem Axl, uppfattade inte alls ditt inlägg som stöddigt på något sätt. Tvärtom. 😏 Kul att du gillade låten, det glädjer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.