Nudel af Ludenben Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 Jag har fått ett gig att göra en demo åt en låtskrivare, så hon kan få sina låtar sålda. Tänkte bara om ni låtskrivare som skickar in demos, eller ni som lyssnar på dessa, skulle kunna ge lite goda råd och tips. Skall man undvika att arrangera för mycket tex? Eller vad skall ha i åtankarna för att få en god chans. Man tackar på förhand.
Lonian Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 Personligen så upplever jag det bäst att skapa sång och melodi, och uppbyggnad av en låt samtidigt. Men det klarar jag inte av så ofta. Lyckas man så ^^ Men oftast gör jag en instrumental låt och kommer på sångtext i efterhand som passar till rythmen. Det kan hända att , ifall du får till en bra låt, så får du flytta om ord eller skriva till låten så att det skall passa perfekt.
FredrikMikaelsson Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 SJälv gör jag ett beat som jag bygger låtarna omkring. Det där är nog vad som passar för en själv och också beroende av vad för typ av musik man pysslar med! //FredAsp
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.