Joel B Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Sun Ain't Shining Through ARTIST/GRUPP: Wrong Direction GENRE: Pop/Rock? LÅTLÄNGD: 5.02 KOMPOSITÖR: Mikael Palm PRODUCENT: Isak Näslund EV. MEDVERKANDE: Joel Berghult (trummor), Mikael Palm (Lead vocals), Jakob Engström (Piano, Backing Vocals), Emil Andersson(Gitarr) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.61 MB STATUS: Näst intill färdig demo Detta är mitt band, Wrong Direction. Alla kommentarer på såväl spel som mixning är välkomna. Får urskuldra vissa otajtheter i trumspelet med att jag är ovan vid att spela metronom men ändå behöll andra tagningen... Hoppas ni tycker om det 😳 Wrong_Direction___Sun_Aint_Shining_Through.mp3 Redigerat 18 januari 2006 av Joel B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Altzi Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 LÅTNAMN: Sun Ain't Shining ThroughARTIST/GRUPP: Wrong Direction GENRE: Pop/Rock? LÅTLÄNGD: 5.02 KOMPOSITÖR: Mikael Palm PRODUCENT: Isak Näslund EV. MEDVERKANDE: Joel Berghult (trummor), Mikael Palm (Lead vocals), Jakob Engström (Piano, Backing Vocals), Emil Andersson(Gitarr) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.61 MB STATUS: Näst intill färdig demo Detta är mitt band, Wrong Direction. Alla kommentarer på såväl spel som mixning är välkomna. Får urskuldra vissa otajtheter i trumspelet med att jag är ovan vid att spela metronom men ändå behöll andra tagningen... Hoppas ni tycker om det 😳 Kan känna att trummisen borde ha unnat sig en tagning till på första versen, och även på andra refängen, kanske på fler ställen. Ovan vid att spela till klick? Ta inte illa upp, snyggt trumspel, men när man sackar för att kompensera så märks det, det känns som att mattan dras bort under fötterna. Visst plingplong på ridecymbaler med dubbelslag & dyl känns lite överarbetat och stundtals otajt. Kasta sten i glashus.....Tur att du inte suger på trummor 😆 Sjysst låt, lite tam sång, men han låter ung så det rättar till sig med åldern 😆 Kör hårt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 18 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Sun Ain't Shining ThroughARTIST/GRUPP: Wrong Direction GENRE: Pop/Rock? LÅTLÄNGD: 5.02 KOMPOSITÖR: Mikael Palm PRODUCENT: Isak Näslund EV. MEDVERKANDE: Joel Berghult (trummor), Mikael Palm (Lead vocals), Jakob Engström (Piano, Backing Vocals), Emil Andersson(Gitarr) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.61 MB STATUS: Näst intill färdig demo Detta är mitt band, Wrong Direction. Alla kommentarer på såväl spel som mixning är välkomna. Får urskuldra vissa otajtheter i trumspelet med att jag är ovan vid att spela metronom men ändå behöll andra tagningen... Hoppas ni tycker om det 😳 Kan känna att trummisen borde ha unnat sig en tagning till på första versen, och även på andra refängen, kanske på fler ställen. Ovan vid att spela till klick? Ta inte illa upp, snyggt trumspel, men när man sackar för att kompensera så märks det, det känns som att mattan dras bort under fötterna. Visst plingplong på ridecymbaler med dubbelslag & dyl känns lite överarbetat och stundtals otajt. Kasta sten i glashus.....Tur att du inte suger på trummor 😆 Sjysst låt, lite tam sång, men han låter ung så det rättar till sig med åldern 🙂 Kör hårt väntade på den, å nu har du sagt det 😆 vi är lite unga ja, tillräckligt unga för att vara med i musik direkt 😆 Joel EDIT: Folk blev griniga på mig när jag hade satt upp ett set med två virvlar, fem pukor och ett antal cymbaler, stämt trummor osv tyckte jag tog lite väl lång tid på mig. Folk var sura redan när jag skulle göra andra tagningen. Magiskt nog går det bättre att spela i kalsonger än i tighta cheap monday-byxor. cheers Redigerat 18 januari 2006 av Joel B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Altzi Postat 18 januari 2006 Dela Postat 18 januari 2006 väntade på den, å nu har du sagt det vi är lite unga ja, tillräckligt unga för att vara med i musik direkt 😳 Joel Haha, det är bara att ösa på, tror inte jag får vara med i musikdirekt om jag så delade mig på mitten 😆 Jo kanske... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 18 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2006 (redigerat) Kommentarer på mixning vore trevligt, hälsar isak. Mullrig botten sa någon? EDIT: Det är roligare att kasta sten i glashus än utomhus som man säger. Mer spännande Redigerat 18 januari 2006 av Joel B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mojje Cruncher Andersson Postat 19 januari 2006 Dela Postat 19 januari 2006 Gammal trumslagare som man är så tycker jag så här. Oavsett om du släpat mot klicket så skit i det. Musik är inte rolig och intressant när det är perfekt enligt mig. Det måste få finnas egenheter! Därför är "tagningen" så viktig. Du har ju trots allt ett för jäkla härligt drag i slagen och ett sammanhållet lir. I mitt tycke så gör du den starkaste insatsen i låten. Kasta ut sångaren! Ang. mixen. Sången är för lågt mixad. Basen kunde fått mer karaktär men det kan tyda på ett outvecklat lirande. Känns som att basisten inte vågar ta ut svängarna eller så är han en basspelande gitarrist. Producenten har inte gjort sitt jobb här! Gitarrerna kommenterar jag inte annat än med.. Varför kommer det inte mer tryck i bryggorna? Jag hade slutligen gärna hört en stor konsertflygel som gärna hade fått ta mer plats i mixen. Bara mina små tankar... Take care! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 19 januari 2006 Dela Postat 19 januari 2006 Ja det luktar väldans mycket demo. Skulle vilja ha en bredare mix och mycket mer komprimerade ljud. Jobba på, ni kommer utvecklas! //FredAsp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 19 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 19 januari 2006 Bara mina små tankar... Take care! Tackar för dina tankar! 🙂 Du har ju trots allt ett för jäkla härligt drag i slagen och ett sammanhållet lir.I mitt tycke så gör du den starkaste insatsen i låten. Tack! 🥰 Är dock fortfarande inte riktigt nöjd med mitt spel... kompet sitter ihop ok men däremot pukkompet innan första refrängen och i slutet samt triolrollen innan sista refrängen känns illa. Kasta ut sångaren! Njaa... Han är egentligen vår gitarrist/pianist men sjunger låten för att han skrivit den själv å så...Dessutom tycker jag han gör den bra. En ny tagning på andra versen ska nog göras i af. Lägger snart upp en lite ösigare låt med vår ordinarie sångare. Sången är för lågt mixad.Basen kunde fått mer karaktär men det kan tyda på ett outvecklat lirande. Känns som att basisten inte vågar ta ut svängarna eller så är han en basspelande gitarrist. Producenten har inte gjort sitt jobb här! Gitarrerna kommenterar jag inte annat än med.. Varför kommer det inte mer tryck i bryggorna? Jag hade slutligen gärna hört en stor konsertflygel som gärna hade fått ta mer plats i mixen. Tack för synpunkterna! Ska definitivt kollas upp. Om någon har fler synpunkter vore det trevligt att få ganska snart innan vi spelar in mer/mixar om låten. Joel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 19 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 19 januari 2006 Ja det luktar väldans mycket demo. Skulle vilja ha en bredare mix och mycket mer komprimerade ljud. Jobba på, ni kommer utvecklas! //FredAsp Kan du speciefiera vad som luktar demo? Vi vill gärna få så trevligt sound som möjligt, så allt pet och all klagan är trevligt så länge det är konstruktivt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
beat mastern Postat 19 januari 2006 Dela Postat 19 januari 2006 den här va go att lyssna på 🥰 men sången va för låkt mixad i vissa lägen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 19 januari 2006 Dela Postat 19 januari 2006 Håller med om det mesta som sagts. Det som stör mig mest är att de distade elgurorna under brygga/ref låter fruktansvärt grötiga i mina öron. Kan kanske lösas med fler tagningar panorerade olika och en ordentlig insats med eq och kompressor. Personligen skulle jag också ha försökt hittat ett annat grundljud. Tror att dessa guror bidrar till den bullriga bottnen. Sångljudet kunde nog skruvas lite också. Ta nu inte detta alltför negativt. Grunden är bra. Väldigt trevligt trumlir, in my opinion. Rätt så OK låt. Tror det kunde funka med nån akkegura. Har ni provat? Fortsätt jobba! cheers Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joel B Postat 19 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 19 januari 2006 Det som stör mig mest är att de distade elgurorna under brygga/reflåter fruktansvärt grötiga i mina öron. Kan kanske lösas med fler tagningar panorerade olika och en ordentlig insats med eq och kompressor. Tack för input! Vi försökte en del där, men grundljudet är ingen höjdare... Ska spela in de låga tonerna med humbucker-mickad gitarr i stället. Sen får vi se var vi hamnar. Jag tror att gitarrerna redan är panorerade, men jag ska fråga isak. Sångljudet kunde nog skruvas lite också. Vi ska testa det, framför allt behövs nya tagningar på sången på vissa ställen. Tror att det bara är komprimerad signal direkt från en SM57 nu, så lite lek där kan bli spännande. Väldigt trevligt trumlir, in my opinion. Tackar 😄 Blir så glad av allt beröm. Motivation att kämpa på nu när jag ska va med i trum-SM å allt... Riktigt nervös.. Rätt så OK låt. Ok, vad kan vi göra för att lyfta den ett snäpp? Känns den långrandig? (över 5 min 😄 ) Tror det kunde funka med nån akkegura. Har ni provat?Fortsätt jobba! Nix, men vi har tänkt tanken. Alla idéer skall prövas! Tack än en gång för konstruktiv kritik! Joel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.