Jump to content
Annons

Jag har köpt en bil!


Eternal

Recommended Posts

Annons
  • Svar 133
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

...nu har vi 170-220hk i våra övningsbilar 😉 ...

Det har jag i mina 30 år gamla bilar 😉

Körde i 300 i en 73:a cheva... måste fan vara nå fel för jag höll på att köra över en renjävel. :rolleyes:

alltså 300? Glädjemätare eller? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

...nu har vi 170-220hk i våra övningsbilar 🙂 ...

Det har jag i mina 30 år gamla bilar 😉

Körde i 300 i en 73:a cheva... måste fan vara nå fel för jag höll på att köra över en renjävel. :rolleyes:

alltså 300? Glädjemätare eller? 😉

280 iallafall... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

...nu har vi 170-220hk i våra övningsbilar 😉 ...

Det har jag i mina 30 år gamla bilar 😉

Körde i 300 i en 73:a cheva... måste fan vara nå fel för jag höll på att köra över en renjävel. :rolleyes:

alltså 300? Glädjemätare eller? 😉

Boeing 7x7 lyfter på 300 km/h. Du kanske var hög och flög?

Link to comment
Dela på andra sajter

...nu har vi 170-220hk i våra övningsbilar 😉 ...

Det har jag i mina 30 år gamla bilar 😉

Körde i 300 i en 73:a cheva... måste fan vara nå fel för jag höll på att köra över en renjävel. :rolleyes:

alltså 300? Glädjemätare eller? 😉

Boeing 7x7 lyfter på 300 km/h. Du kanske var hög och flög?

julli-pift.gif <--- huu huuu huh huuuu huu

Link to comment
Dela på andra sajter

Körde i 300 i en 73:a cheva...

Nu snackar vi kärror...gjutjärn,stålplåt å stötstänger 😏

12kvadratmeter bil, 2x6m med dubbelsäng i bagaget 😉 vilka lik, nä längre än 2 år orkar jag inte ha en bil sen är det ju dags för däckbyte, besiktning (nästan) och framförallt storstädning 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

En 30 år gammal bil är grädde: Ingen elektronik, ingen skatt, besiktning endast vartannat år, veteranförsäkring, ingen avgasrening...kort sagt...en bil...och ingenting annat. 😄

...ingen klimatanläggning, ingen dvdspelare, inget kylskåp i handskfacket, ingen parkeringssensor, ingen regnsensor, knappast CD(om man inte karvat ett hål för det, ingen sångbåskänsla i kupén, jag såg att nya Audi a3 finns att få med inbyggd espressomaskin. 😆

Grädde är trögt och onyttigt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

..men elhissar och elsäten är ju inte fyskam.  😄

och helsoffa fram. Kan det bli bättre!? 😆

...tyvärr har jag ingen sån bil. 🙁

Men soundet när man trycker på gasen räcker långt. ÅÅÅH vilken njutning. mmm 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

...ingen klimatanläggning, ingen dvdspelare, inget kylskåp i handskfacket, ingen parkeringssensor, ingen regnsensor, knappast CD(om man inte karvat ett hål för det...

...men AC, kylskåp i baksätet, och jomenvisst...parkerings- och regnsensorer hade Cadillac redan på 60-talet...även uthålliga automatlådor, farthållare och servostyrning fanns ju då...inget är nytt under solen...AM-radio (har nog aldrig ägt en bil med stereo...definitivt inte med CD-spelare)...och som Grahn säger...motorljudet är oslagbart 😆

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

och som Grahn säger...motorljudet är oslagbart :rolleyes:

Dom första 90 milen på väg söder ut i europa, sen är det fan gula bilsom som gäller. Nä skämt å sido min bror gick precis och köpte sig en mustang cab, kul bil 🙂 dock inte 30 utan 3 år gammal. Men den låter mysigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kuggade en gång på teorin och 2 gånger på uppkörningen. Fyfaan va less jag var då. :rolleyes:

🙂

om det känns bättre kan jag berätta att

när jag tog behörighet för tung lastbil och buss med släp så...

gjorde jag det på första 🙂

om det känns ännu bättre kan jag berätta att

jag har lämnat tillbaka dom 🙂

jag är för gammal att hålla på med sånt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha en Duett, har faktiskt en på gång, men jag måste nog sälja av lite andra först, grannarna börjar klaga på att dom inte får plats på gatan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha en Duett, har faktiskt en på gång, men jag måste nog sälja av lite andra först, grannarna börjar klaga på att dom inte får plats på gatan...

Varför bor de på gatan? Kan de inte ta och skaffa riktiga bostäder som riktiga människor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha en Duett, har faktiskt en på gång, men jag måste nog sälja av lite andra först, grannarna börjar klaga på att dom inte får plats på gatan...

Varför bor de på gatan? Kan de inte ta och skaffa riktiga bostäder som riktiga människor?

😆😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ska jag ut och susa i min 90hk Golf 🙂 ..

/Daniel

😄

Men den väger inte så mycket, så så illa är det inte. Om du inte har en kombi iofs 😕

Klockrent! Jag har faktiskt en kombi 😆 .. Å andra sidan så får det plats mkt mer i den!

Jag bryr mig ärligt talat inte så mkt om den tar några sekunder längre tid på sig att acca upp till hundra än vad en starkare bil gör; komforten, säkerheten, bensinsnålheten och framförallt att den är hyfsat tyst inne i kupén är viktigare.

Fan vad vuxen jag kände mig nu 🙂

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha en Duett, har faktiskt en på gång, men jag måste nog sälja av lite andra först, grannarna börjar klaga på att dom inte får plats på gatan...

Varför bor de på gatan? Kan de inte ta och skaffa riktiga bostäder som riktiga människor?

Ja, man kan ju undra, fast grannen har varit i Thailand i två veckor så jag har lånat deras garageuppfart nu ett tag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...