Neosus Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 Om man nästan kör på folk är kuggning en naturlig följd är jag rädd. Jo fast, farliga situationer kan ju uppstå i trafiken... det gäller bara att hantera dem på ett bra sätt. 😄 Precis... 😄😛
Eternal Postat 19 januari 2006 Trådstartare Postat 19 januari 2006 Om man nästan kör på folk är kuggning en naturlig följd är jag rädd. Jo fast, farliga situationer kan ju uppstå i trafiken... det gäller bara att hantera dem på ett bra sätt. 😄 Precis... 😛😕 Som tur är finns det broms och ratt på bilar! 😆
Altzi Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 Man kan få upp till 75% rabatt totalt va? Alltså att man bara betalr 25%. Exempel: Utan rabatt 1000:- per månad. Med full rabatt 250:- Det gäller bara vagnskadedelen, altså den del som går in om du själv orsakar olyckan. På stölddelen utgår ingen rabatt, för om man har en stöldbegärlig bil så spelar det ingen roll om man kör försiktigt och inte krockar Men man kan ju få rabatt om man har larm eller om den står i garage t.ex
hackeman Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Men, men... du skulle ju köpa min bil? Jag som precis bytat till nya sommardäck och allt... 😆
Eternal Postat 20 januari 2006 Trådstartare Postat 20 januari 2006 Men, men... du skulle ju köpa min bil? Jag som precis bytat till nya sommardäck och allt... 😉 Jo, men jag gillar inte mercedes. För lite hk i 😎😆 *ironi*
Mossman Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 nu kommer jag inte från någon storstad, där det säkert är dyrare och svårare att ta körkort, men jag tog MC- och Bilkort för tillsammans runt 6 papp. NAJS! Slå det om ni kan! 😳
android Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Jag kuggade 2 ggr på uppkörningen. Första gången var jag nog helt enkelt inte redo... Och andra gången råkade jag ut för den legendariske "Kugg-Börje", så då hade jag nog kunnat köra klockrent utan att gå igenom. 3:e gången gick det klockrent! 😆 Jag har förresten fortfarande inte fått räkningen för de sista körlektionerna från körskolan... -Och jag har haft körkort i 11 år om en knapp månad..! 😆 Så jag tror att mitt körkort bara kostade nånstans runt 6000kr det också, fast bara B-körkort då. Lycka till förresten Eternal!
Roger Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Nu åker min gamle Golf från 86 till skroten. Jaså? Micka upp bilen och spela in när du går loss med basebollträ innan du skrotar den 😱 Nänä för fasen. Man får juh ut 1000 spänn på bilen om man åker till rätt skrot. Sålänge den kan rulla dit själv så är det inga problem 😆 Iofs är det jätteglapp i högra framaxeln (förmodligen något med spindelleden), så den kanske går sönder på vägen dit, man vet aldrig 🙂 /Daniel Edit: hade iofs varit en grym idé .. Ska åka till mitt ena jobb någon gång när jag skaffat mig en bra bärbar inspelningsmaskin och spela in massa stål mot stål-ljud och annat skrammel. Offtopic dock 😆 Du får ut pengar på den i vilket fall oavsett skick och skrot. Det enda som krävs är att den varit reggad och ha godkänd besiktning de senaste 12 månaderna. 😄 Så ut o krossa... Mvh Roger
Eternal Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 Vadfasen... Måste ni prata om hur många gånger ni blev kuggade? 😠 Blir ju illa till mods ! 😄
Pico Postat 21 januari 2006 Postat 21 januari 2006 Vadfasen... Måste ni prata om hur många gånger ni blev kuggade? 😠Blir ju illa till mods ! 😄 Äsch, allt kommer gå som smort!
Eternal Postat 21 januari 2006 Trådstartare Postat 21 januari 2006 Vadfasen... Måste ni prata om hur många gånger ni blev kuggade? 😠Blir ju illa till mods ! 😄 Äsch, allt kommer gå som smort! Snacka om fotarbete. Trodde först att du länkade till en bilkrash. 😠
Eternal Postat 24 januari 2006 Trådstartare Postat 24 januari 2006 JIPPIE!!!! Fy fan vad gött! Jag kuggade!
android Postat 24 januari 2006 Postat 24 januari 2006 Attans... Jaja, bara att önska lycka till inför nästa gång då.
hackeman Postat 24 januari 2006 Postat 24 januari 2006 JIPPIE!!!! Fy fan vad gött! Jag kuggade! På teori och/eller praktik? Teori-provet finns ju att ladda ner på nätet... 😏
Neosus Postat 24 januari 2006 Postat 24 januari 2006 JIPPIE!!!! Fy fan vad gött! Jag kuggade! Nej?! 😕 Aj fan.. 😆
Altzi Postat 24 januari 2006 Postat 24 januari 2006 Öken 😳 Jag har ett antal uppkörningar i morgon, och någon av dom kommer att kugga, får se vem 🙂
Altzi Postat 24 januari 2006 Postat 24 januari 2006 Teori-provet finns ju att ladda ner på nätet... 🙂 Var ? hade varit kul å se 😳
Eternal Postat 25 januari 2006 Trådstartare Postat 25 januari 2006 JIPPIE!!!! Fy fan vad gött! Jag kuggade! På teori och/eller praktik? Teori-provet finns ju att ladda ner på nätet... 😱 Det var uppkörningen alltså praktik. Jag ser ingen större mening att ladda ner teorifrågor från nätet. Du vet väl att dagens teoriprov har hundratals frågor som slumpas vid varje provtillfälle.
hackeman Postat 25 januari 2006 Postat 25 januari 2006 Du vet väl att dagens teoriprov har hundratals frågor som slumpas vid varje provtillfälle. NU vet jag det. 😆 Var ett tag sedan jag tog körkort. Har både varit av med det och fått tillbaka det sedan dess. 😆
Neosus Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Du vet väl att dagens teoriprov har hundratals frågor som slumpas vid varje provtillfälle. NU vet jag det. 😆 Var ett tag sedan jag tog körkort. Har både varit av med det och fått tillbaka det sedan dess. 😄 Förlånga raksträckor i Skåne?
hackeman Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Du vet väl att dagens teoriprov har hundratals frågor som slumpas vid varje provtillfälle. NU vet jag det. 😆 Var ett tag sedan jag tog körkort. Har både varit av med det och fått tillbaka det sedan dess. 😄 Förlånga raksträckor i Skåne? Flygrakan ner mot Ystad är en fröjd. Har varit strax över 200 på den med SLKn. Och över 240 på Autobahn. Det är kuuuuuuuuuuuuul att köra fort! Swooooooooosch lixom. 🙂
Neosus Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 (redigerat) Du vet väl att dagens teoriprov har hundratals frågor som slumpas vid varje provtillfälle. NU vet jag det. 😆 Var ett tag sedan jag tog körkort. Har både varit av med det och fått tillbaka det sedan dess. 🙂 Förlånga raksträckor i Skåne? Flygrakan ner mot Ystad är en fröjd. Har varit strax över 200 på den med SLKn. Och över 240 på Autobahn. Det är kuuuuuuuuuuuuul att köra fort! Swooooooooosch lixom. 😛 😄😆 ..ja jag vet inte hur det är. Kör Honda jag... 😄 Redigerat 26 januari 2006 av Grahn
Neosus Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Du vet väl att dagens teoriprov har hundratals frågor som slumpas vid varje provtillfälle. NU vet jag det. 😆 Var ett tag sedan jag tog körkort. Har både varit av med det och fått tillbaka det sedan dess. 😆 Förlånga raksträckor i Skåne? Flygrakan ner mot Ystad är en fröjd. Har varit strax över 200 på den med SLKn. Och över 240 på Autobahn. Det är kuuuuuuuuuuuuul att köra fort! Swooooooooosch lixom. 😄 😛😄 ..ja jag vet inte hur det är. Kör Honda jag... 😄 1.5 😄🙂
hackeman Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Du vet väl att dagens teoriprov har hundratals frågor som slumpas vid varje provtillfälle. NU vet jag det. 😆 Var ett tag sedan jag tog körkort. Har både varit av med det och fått tillbaka det sedan dess. 😆 Förlånga raksträckor i Skåne? Flygrakan ner mot Ystad är en fröjd. Har varit strax över 200 på den med SLKn. Och över 240 på Autobahn. Det är kuuuuuuuuuuuuul att köra fort! Swooooooooosch lixom. 😄 😛😄 ..ja jag vet inte hur det är. Kör Honda jag... 😄 1.5 😄🙂 Åjo, med hemlängtan, nerförsbacke, medvind och liten kissblåsa kommer du väl upp i en 110 km/h nästan?
Neosus Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Du vet väl att dagens teoriprov har hundratals frågor som slumpas vid varje provtillfälle. NU vet jag det. Var ett tag sedan jag tog körkort. Har både varit av med det och fått tillbaka det sedan dess. 😄 Förlånga raksträckor i Skåne? Flygrakan ner mot Ystad är en fröjd. Har varit strax över 200 på den med SLKn. Och över 240 på Autobahn. Det är kuuuuuuuuuuuuul att köra fort! Swooooooooosch lixom. 😄 😆😄 ..ja jag vet inte hur det är. Kör Honda jag... 😄 1.5 😱 Åjo, med hemlängtan, nerförsbacke, medvind och liten kissblåsa kommer du väl upp i en 110 km/h nästan? 😆 Nja. Det är iallafall ca 90 pigga kusar. 😄
Eternal Postat 26 januari 2006 Trådstartare Postat 26 januari 2006 Du vet väl att dagens teoriprov har hundratals frågor som slumpas vid varje provtillfälle. NU vet jag det. 😉 Var ett tag sedan jag tog körkort. Har både varit av med det och fått tillbaka det sedan dess. 😉 Förlånga raksträckor i Skåne? Flygrakan ner mot Ystad är en fröjd. Har varit strax över 200 på den med SLKn. Och över 240 på Autobahn. Det är kuuuuuuuuuuuuul att köra fort! Swooooooooosch lixom. 🙁 Vad har din SLK för effekt? Hk och vrid är mest intressant. Vikt skulle vara kul att veta också.
Jiisuki Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 Hej! eternal...alla kuggas första uppkörningen. Mer regel än undantag. Tror du att du är undantagen? 😎 renskav//:musik DESIRÉE: Fel namn. Jag fick köra upp i 30-35 min, sen ville han ta en fika. Dvs, jag klarade körkortet utan anmärkning! 😉
Eternal Postat 26 januari 2006 Trådstartare Postat 26 januari 2006 Hej! eternal...alla kuggas första uppkörningen. Mer regel än undantag. Tror du att du är undantagen? 😎 renskav//:musik DESIRÉE: Fel namn. Jag fick köra upp i 30-35 min, sen ville han ta en fika. Dvs, jag klarade körkortet utan anmärkning! 😉 Vad gött. Jag körde också i den tiden ungefär. Han sa att jag körde perfekt förutom just i den berömda vänstersvängen. Fick en sån busenkel uppkörning egentligen. Att man skall tabba sig på en sådan grej som man egentligen känner till. Men det är bara att bita i det sura äpplet och sätta det nästa gång. Jag kommer inte göra om samma misstag igen i alla fall!
hackeman Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 (redigerat) Du vet väl att dagens teoriprov har hundratals frågor som slumpas vid varje provtillfälle. NU vet jag det. 🤪 Var ett tag sedan jag tog körkort. Har både varit av med det och fått tillbaka det sedan dess. 😄 Förlånga raksträckor i Skåne? Flygrakan ner mot Ystad är en fröjd. Har varit strax över 200 på den med SLKn. Och över 240 på Autobahn. Det är kuuuuuuuuuuuuul att köra fort! Swooooooooosch lixom. 🙂 Vad har din SLK för effekt? Hk och vrid är mest intressant. Vikt skulle vara kul att veta också. Ehh... okeej. Kring 200Hk, vrid vet jag inte, väger strax över ett ton (mycket för en 2-sitsare). Eller googla vetja. Så får du exakta nuffror. 😛 MB SLK230 Kompressor. edit: kan tänka mig sälja den förresten... bilder finns här. 😆 Redigerat 26 januari 2006 av hackeman
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.