Jump to content
Annons

Audition - recorda det man spelar upp i VLC

Recommended Posts

kembaah (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har en konsert på datorn, DVD, img-fil.

Jag vill på nåt sätt rippa vissa låtar ner till mp3-filer. Tänkte att man nog kunde göra det genom Adobe audition. Hur recordar jag playback i Audition? Alltså det ljudet jag spelar upp i min mediespelare.

/Kim

Annons
Postat

eller helt enkelt ta dra en kabel från output på ditt ljudkort tillbaks till input och trycka på record i cubase... 😆

Postat

Har du möjlighet att ställa in "What U Hear" eller "Stereo Mix" i inspelningsmixern på din ljudkortsdrivrutin? Det är isåfall den enklaste och snabbaste metoden.

Ett alternativ, om man är lite mer "hardcoreanvändare" och DVD:n innehåller ljud i Dolby Digital...

Använd AC3DEC för att spara ut direkt från DVD:ns vob-filer.

Postat

"what you hear"- funktionen kör jag med, hur bra som helst. Då sparas det visserligen ner til .wav, men att fixa det till .mp3 är ju gjort på en räkmacka.

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.