trancer Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Rock Me Steady ARTIST/GRUPP: Perrra GENRE: Perrra LÅTLÄNGD: 1.24 KOMPOSITÖR: Perrra PRODUCENT: Perrra EV. MEDVERKANDE: Perrra INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STATUS: GaranTERAT 100% klar 😆 LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag EDIT: NU ÄVEN MED TEXT! (Det är nåt hack vid 47 sek, men skit i det 😆) (och omixad/omastrad) Your browser does not support the HTML5 audio tag Fick en uppgift av en vän som ville ha nån rocknroll låt snabbt! denna tog mig 45 minuter.... helfvete va roligt det va att prodda sånt här 😆 /Perrra Redigerat 18 januari 2006 av trancer
fogden2000 Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 LÅTNAMN: Rock Me SteadyARTIST/GRUPP: Perrra GENRE: Perrra LÅTLÄNGD: 1.24 KOMPOSITÖR: Perrra PRODUCENT: Perrra EV. MEDVERKANDE: Perrra INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STATUS: GaranTERAT 100% klar 😆 LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Fick en uppgift av en vän som ville ha nån rocknroll låt snabbt! denna tog mig 45 minuter.... helfvete va roligt det va att prodda sånt här 😆 /Perrra Ja,Herr Steinberg spelar bra han 😆
fogden2000 Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 LÅTNAMN: Rock Me SteadyARTIST/GRUPP: Perrra GENRE: Perrra LÅTLÄNGD: 1.24 KOMPOSITÖR: Perrra PRODUCENT: Perrra EV. MEDVERKANDE: Perrra INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STATUS: GaranTERAT 100% klar 😆 LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Fick en uppgift av en vän som ville ha nån rocknroll låt snabbt! denna tog mig 45 minuter.... helfvete va roligt det va att prodda sånt här 😆 /Perrra Eller är det kanske Fru Steinberg? 😆 Your browser does not support the HTML5 audio tag
trancer Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 Ja,Herr Steinberg spelar bra han 😆 va??
Hellpig Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 (redigerat) Well, titeln kanske skulle vara Dans me steady? Det låter väldigt mycket dansband om det här, särskilt om solosynthen. Nu känner jag mig lite taskig men det är min åsikt, annars är väl balansen ok. Fast... hade varit lite coolare om du bytt solosynthen mot en halvdistad 70-tals hammond. Lite tuffare sound på trummorna. Då hade det blivit lite mer rock'n'roll. 🙂 Redigerat 18 januari 2006 av Hellpig
trancer Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 Well, titeln kanske skulle vara Dans me steady? Det låter väldigt mycket dansband om det här, särskilt om solosynthen. Nu känner jag mig lite taskig men det är min åsikt, annars är väl balansen ok. Fast... hade varit lite coolare om du bytt solosynthen mot en halvdistad 70-tals hammond. Lite tuffare sound på trummorna. Då hade det blivit lite mer rock'n'roll. 🙂 haha.. detta är ju alltså så mkt skämt man kan komma tror ja . INte direkt programmerat låten seriöst om man säger så 🙂 BARA en kul sak.. och det låter skithäftigt tycker ja själv lol
trancer Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 OCH föressten.. så ska huvudleaden föreställa TRUMPET!!!!!!!
Hellpig Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 (redigerat) Well, titeln kanske skulle vara Dans me steady? Det låter väldigt mycket dansband om det här, särskilt om solosynthen. Nu känner jag mig lite taskig men det är min åsikt, annars är väl balansen ok. Fast... hade varit lite coolare om du bytt solosynthen mot en halvdistad 70-tals hammond. Lite tuffare sound på trummorna. Då hade det blivit lite mer rock'n'roll. 🙂 haha.. detta är ju alltså så mkt skämt man kan komma tror ja . INte direkt programmerat låten seriöst om man säger så 😄 BARA en kul sak.. och det låter skithäftigt tycker ja själv lol Men ändå! 🙂🙂😆😄 OCH föressten.. så ska huvudleaden föreställa TRUMPET!!!!!!! Trumpet!!! Det hade jag aldrig trott! 🙂 Redigerat 18 januari 2006 av Hellpig
fogden2000 Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Huvudsaken är att man har skoj,de är det viktigaste Spela så öga blör!! 🙂
trancer Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 Trumpet!!! Det hade jag aldrig trott! 🙂 LOL synthen är trumpet iaf ! fast det är vibrato och lite låg volym på den 🙂
Mutz Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Haha lika skönt som vanligt... Spelar du någonting själv eller är allt färdig samplingar?
trancer Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 (redigerat) Haha lika skönt som vanligt... Spelar du någonting själv eller är allt färdig samplingar? TACK!! 🙂 Det mesta är väl synthar, VSTi alltså. skulle väl kunna göra en del med riktiga instrument, men eftersom jag inte tänkte lägga nån tid på låten så .. =) PS. LA UPP EN LÄNK TILL MED VÄL GENOMTÄNKT TEXT 🙂 Redigerat 18 januari 2006 av trancer
dufftav Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Sådär-bra. Trummorna låter faktiskt lite överarbetade ibland. Sången drunknar nästan i de andra ljuden. Annars bra! 🙂
Roll_over (oregistrerad) Postat 26 januari 2006 Postat 26 januari 2006 hah vet inte om jag kan kalla det här rock´n roll, snarare "dansbandsboogie" kanske. men bra !!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.