Jump to content
Annons

cdon har ett demoforum


sixties

Recommended Posts

Annons
Nu förstår jag varför intresset är så litet. Efter en veckas utvärdering kan jag bara konstatera att cdon:s demosidor är skräp. Ni som betalat pengar för detta bör kräva dem tillbaka. Totalt ogenomtänkt tjänst. Tyvärr.

Kan du utveckla? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu förstår jag varför intresset är så litet. Efter en veckas utvärdering kan jag bara konstatera att cdon:s demosidor är skräp. Ni som betalat pengar för detta bör kräva dem tillbaka. Totalt ogenomtänkt tjänst. Tyvärr.

Kan du utveckla? 😳

Om man bortser från alla småsaker, så är det grundläggande felet att cdon profilerar tjänsten som en topplista, i likhet med t.ex. Garageband.com. Men där Garageband är genomtänkt och smart utformad med t.ex. "blinda" recensioner och ett sofistikerat betygssystem, så är cdon trubbigt och lättmanipulerat. Du får rösta på vilka låtar du vill, även dina egna, du får rösta en gång varje dag, systemet bryr sig inte om vilka poäng du har fått, bara hur många (dvs. 500 ettor är lika mycket värda som 100 femmor), de låtar som ligger högst på listan exponeras mest och får därför flest lyssningar och flest röster. Gör man det så lätt för sig som Cdon har gjort, så tycker jag det är magstarkt att ta betalt för det. I synnerhet när tjänster som ger bättre exponering, t.ex. nämnda Garageband och Myspace, är gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Om inget noterat det så är CDONs tjänst nu för tiden gratis... med vissa begränsningar iofs men i alla fall. Ingen har ju nämnt det så... ere goes nozzin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...