Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Varför helt plötsligt när jag spelar in i Acid 4.0 låter allting ner pitchat när jag ska lyssna? Ibland släpper det..och går bra ett tag, sen när jag ska lyssna hur det blev igen lite senare så låter det helt i slowmo igen.. 🙁😎😄

Annons
Postat

Nu är programmet ännu mer dumihuvudet, det hackar det låter skit många skit konstiga ljud när jag lyssnar inne i programmet, det låter som datorn ska sprängas ungefär, men så fort jag sparar i mp3 och lyssnar så låter det hur cleant som helst..

Postat

För låg latency på ljudkortet?

Hög CPU-belastning?

Rätt samplingsfrekvens?

Postat

ändra spåret från loop till oneshot (eller beatmapped)

😄

det låter skit många skit konstiga ljud

jösses 😆 för mig åxå... när jag spelar fel 🙂

om du hör något annat än det du spelat in... 😄

det vete tusan vad det kan vara för fel 🙂

Danny Cort (oregistrerad)
Postat

Var har du köpt programmet?

Det bästa är nog att du går till återförsäljaren & kollar vad problemet kan vara.

Postat

Jag anvnäder ett ESI juli@ ljudkort.. och ibland när jag tar bort en inspelning som jag lagt typ reverb på..då ligger reverben magiskt kvar och typ kan hamna var som helst på nåttt av dom andra spåren..samma med EQ owv.. skit knepigt :/

Postat

sätt det som sagt inte på loop, beatmappa enbart om det behövs stretchas, är den i samma bpm som mastern så kör på vanlig längd.

Stäng av plugins som du har på spåret, tunga pluggar eller vsti kan sega ner acid hårt.

Postat (redigerat)
Jag anvnäder ett ESI juli@ ljudkort.. och ibland när jag tar bort en inspelning som jag lagt typ reverb på..då ligger reverben magiskt kvar och typ kan hamna var som helst på nåttt av dom andra spåren..samma med EQ owv.. skit knepigt :/

har du senaste fixen: 4.0F

Redigerat av TordA

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.