expanded Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Tjaba! Jag har aldrig lagt ut något här, så jag tänkte de va på tiden att få lite feedback från lite mer tekniskt kunnande människor. Stilen på dessa ligger väl nånstans mellan progressive house och trance.. Ena låten har jag gjort själv och andra är en colab med en polare. Båda låtarna är i full längd och "färdiga"... dock funderar jag på att lägga in en liten knorrigare "middig" bassline på plur theme...men lyssna och tyck till! Jag har hållt mig borta från multibands komprimering... det lämnar jag åt någon som kan... Expanded - P.L.U.R Theme Your browser does not support the HTML5 audio tag Son & Son - Moody Your browser does not support the HTML5 audio tag Peace! 😕
Pazo Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 P.L.U.R Theme Bra producerat. alla ljud är fina. Kanske lite finmixning kvar att göra. Vissa ljud höjjer sig rätt mkt utöver de andra. Det jag saknar i denna låten är nån sorts melodi. När man lyssnar på den så låter det mkt som "bakgrund" till ett huvudtheme. Kanske lägga på någon melodi? Intor kan du kanske arbeta lite mer på. Annars utmärkt låt 😕 Moody Denhär du! Denhär vart riktigt skön. Fint intro där med technoaktiga trummor för att sedan bygga upp en fin atmosfär och linda in lyssnaren. Kanske kan behövas lite mer variation i trummorna ibland, som i techno. Annars kan det bli lite för långdraget. Inget jag själv har problem med men det finns de som inte vill ha det så monotont. Överlag ett väldigt bra arbete... Nästan så att man vill remixa någon av dem 😆
expanded Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 Tack Pazo... Ja, mixningen på PLUR theme är väl inte 100%ig än...Det som underlättade mixningen på Moody var väl att man var 2 som jobbade aktivt. Måste nog ge den lite mer tid att smälta först... Det är också därför jag lägger upp den här så man kan få lite teknisk feedback! I övrigt är låtarna färdig "arrade".
mornel Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Det här låter riktigt bra! Ett väldigt gott hantverk, må jag säga. Det enda jag kan ha emot det här är att själva "låtarna" är lite svaga; avsaknaden av starka melodier behöver självklart inte vara till någon nackdel, men, och det är precis vad andra brukar gnälla på med mina låtar, så är det viktigt att ha något i låten man kommer ihåg, och det saknas faktiskt här. En hook, typ. Men som sagt, riktigt bra i övrigt!
Pazo Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Tack Pazo... Ja, mixningen på PLUR theme är väl inte 100%ig än...Det som underlättade mixningen på Moody var väl att man var 2 som jobbade aktivt. Måste nog ge den lite mer tid att smälta först... Det är också därför jag lägger upp den här så man kan få lite teknisk feedback! I övrigt är låtarna färdig "arrade". Istället för i tranceland eller? 😆
Cloudsurfer Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 P.L.U.R Theme Snyggt intro, fina percs, kicken sitter bra. Sweepsen är snygga, likaså stabsen. Basen sitter fint, atmosfären känns mycket fin! Det här är inte riktigt min stil då det inte finns något riktigt utmärkande lead och bara en massa snygga sweeps och atmosfärer men jag tycker det låter fint overall, fina percs och bas, sweepsen går in fint i varandra! Melody Mums, äckligt sköna percs och kick! Fina pads/strings, får det hela att lysa upp. Basen sitter fint som smör, mycket fin bassline. Får en liten techno känsla över detta, kan bero på att jag inte är van att lyssna på denna stilen. Även i denna låt har du lyckats skapa fina atmosfärer och sweeps, låter fint! Även om jag inte är rätt person att bedömma om detta är bra för denna stilen så tycker jag att det låter bra! Jag vet itne alls vad progtrance är egentligen men för mig är detta nån sorts halv downtempo/chill 🥰
Utan Namn Postat 19 januari 2006 Postat 19 januari 2006 PLUR: inte min typ av musik riktigt, men det låter bra, proffsigt. Sköna ljud som fan. Moody: som ovan. Låter riktigt proffsigt. Skicka in till bolag? Bra gjort!
expanded Postat 20 januari 2006 Trådstartare Postat 20 januari 2006 PLUR:inte min typ av musik riktigt, men det låter bra, proffsigt. Sköna ljud som fan. Moody: som ovan. Låter riktigt proffsigt. Skicka in till bolag? Bra gjort! Tack Alla! -> Nej, jag har inte skickat det till nåt bolag... någon som har någon idé på nåt som skulle kunna tänkas signa detta? peace 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.