Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

När jag spelar in med min mikrofon så låter det förjävligt, undrar om det finns nå program som fixar till så det låter bättre?

Annons
Postat

Du kanske behöver gå till en sångpedagog...? 😆

Nä, men ärligt så behöver du lämna mer information om vad som låter jävligt!?

Hur låter det?

Brusar det?

Har du latencyproblem?

Låter det instängt?

Vad har du för ljudkort?

Vad har du för mikrofon?

Hur ser rummet ut där du spelar in?

Det är mycket som kan inverka till att det låter illa.

/H.

Postat

det små brusar å så, micken är skit bra fast d låter dåligt. asså finns inte nån program som kan fin justera ljudet`?

Postat

Alltså det finns så många sätt brus kan uppstå. Som henning sa: vad har du mer för utrustning? Det spelar ingen roll hur bra micen är om du stoppar in den i mic-pren på ett Soundblaster 16, det kommer låta skit ändå, bara lite bättre skit.

Det går att få bort en del av bruset i efterhand ja, men jag skulle råda dig till att försöka bli av med så mycket brus som möjlig redan vid inspelning för att få ett bra ljud i slutändan.

Postat

Som tidigare sagts. Använder man datorns standardljukort så brukar det brusa.. Det är helt enkelt inte avsett för musikändamål... Däremot så finns det gratis programvara som kan hjälpa dig att få bort delar av bruset.. D.v.s få det att låna aningen bättre.. Men proffsigt kommer aldrig att låta. Då behöver du skaffa ett bättre ljukort.

Kolla t.ex på http://audacity.sourceforge.net/ som har brusreduceringsfunktion.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.