Jump to content
Annons

Integrerad grafik i laptop

Recommended Posts

Pat Kramer (oregistrerad)
Postat

Har hittat en billig Fujitsu-Simens Amilo nu på Elgiganten men det enda potentiella minuset med burken är att den har integrerat grafikkort. Är det nån som har koll på om det är illa när man ska hålla på med inspelning eftersom jag antar att det tar kraft från RAM-minnet? ska utöka minnet i den så att jag har 1024 i alla fall.

Annons
Postat

Det enda som kan vara problem är att vissa interna grafikkort delar RAM-minnet med datorns CPU... Inte så att det äter upp minne men att det kan begränsa trhuput på minnesbussen. Kolla om det är så eller om grafikkortet har eget minne.. Annars så spelar inte grafikkortet nån rock N roll i en dator.. Utom att man gärna kan vilja ha två monitorer (men det är svårt att fixa på en bärbar ju)

Postat
Den brukar väl äta lite processorkraft också så, inte bra utan det där an... dra!

Va? Äta processorkrafrt.. Vilket an... dra?

Det är iof en bärbar dator vi pratar om.. Finns ju inget annat än integrerat grafikkort ju :rolleyes: (dum jag är)

Postat (redigerat)

Alla grafikkort är integrerade men vad man menar är ifall dom sitter på moderkortet eller ej och för musikdatorer (och spel samt annat) så är detta dåligt!

Hur dåligt skiftar väl ifrån fall till fall! Min bärbara (och mängder med andra) har inte integrerat grafikkort utan separat. (.. fast ändå till viss del integrerart 😳!)

Redigerat av Hans
Postat (redigerat)
Alla grafikkort är integrerade men vad man menar är ifall dom sitter på moderkortet eller ej och för musikdatorer (och spel samt annat) så är detta dåligt!

Hur dåligt skiftar väl ifrån fall till fall! Min bärbara (och mängder med andra) har inte integrerat grafikkort utan separat. (.. fast ändå till viss del integrerart 🙁!)

Du verkar svammla i yllemössan nu.. Vad går du på??? 😄

Redigerat av hegobald
Postat (redigerat)

Dito!

(Ett grafik"kort" kan antingen vara "integrerat" d.v.s. sitta på moderkortet eller vara separat! Därutöver kan ett grafikkort ha virtuellt/delat-minne, vilket

innebär att grafikkortet delar minne med datorns RAM-minne, detta gäller såväl bärbara datorer som stationära! Det bästa för en (musik-) dators prestanda

är att ha ett separat grafikkort som inte delar minne. Är helt nödvändigt att i datorn ha separat grafikkort fall man ämnar spela datorspel och rekommenderat

för krävande musik-applikationer! Något mer du undrar över hegobald 😄?)

(Exempel på grafikkort som inte är integrerad med datorn överhuvudtaget är ett grafikkort som ligger i ouppackad i kartong bredvid datorn 🙁!)

Redigerat av Hans
Pat Kramer (oregistrerad)
Postat

Tack för feedbacken, var å spanade in burken, det visade sig även att den hade två 256-minnen dessutom så det hade varit jobbigt att köpa två 512 dessutom.. Bara å spana vidare efter en laptop då..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.