Lundin Postat 14 maj 2004 Postat 14 maj 2004 Go kväll alla studioanhängare Var nere på mina lokala favvismusikaffär.. ESTRAD -STHLM idag, fredag..kikade runt som man brukar göra en fredag efter jobbet... och hittade nästan som av en slump..boken med stort T.. Production - Mixing - Mastering with WAVES Innehåller 5 CD's med professionella mixsessions..Dance, R&B, Rock/Country, Urban remix och CD mastering... för alla ledande sequencerprogram.. Cubase SX, Logic, Protools m.f.l Det gås igenom spår för spår..med EQ, Kompressor, effekter m.m så man kan se och höra hur trixen utförs samtidigt som dom visar bilder på inställningarna och förklarar varför dom gjort som dom gjort.. kostade bara 375:-.. ehh..måste fortsätta läsa bwoys ..senare /D
cm0s Postat 14 maj 2004 Postat 14 maj 2004 W00t! Ge oss ett utlåtande när du läst mer. Är den värd pengarna? Funderar på att köpa :]
Kennet_J Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 Vad heter boken? Vad är det för förlag? Måste kolla om den finns på andra ställen.
dbd Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 Verkar som det är Waves själva som gjort boken. http://www.waves.com/content.asp?id=677
patrik Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 (redigerat) edit: pinsamt, jag måste lära mig läsa ordentligt innan jag postar dumma svar 😳 Redigerat 15 maj 2004 av patrik
bonzo Postat 15 maj 2004 Postat 15 maj 2004 Om boken kostar i närheten av vad man får punga ut för pluggarna så har man inte råd med den, utan får lära sig på egenhand 😳 Den kostar 375 riksdaler enligt inlägget. Jag har inte Waves, men det jag funderar på är om boken kan funka smidigt även utan Waves-pluggarna. Det medföljer visserligen demo-versioner, men budgeten tillåter inga utsvävningar i Waves-klass inom överskådlig framtid, så det vore ju bra om det var någorlunda allmänt hållet så man kan använda det man har. Vad säger demoniqus?
Lundin Postat 16 maj 2004 Trådstartare Postat 16 maj 2004 (redigerat) Howdy all...har varit offline och läst bok 🙂 Den kostar 375:- och det funkar givetvis utan pluggarna om man har liknande pluggar / hårdvara, det dom demonstrerar är ju en teknik i hur man ska lyssna vid mixning, mastering för olika musikstilar och hur man använder utrustningen. ...alla wavespluggarna följer givetvis med som 14 dagars demoversioner..alltså ALLA DERAS PLUGGAR... Och JA!!!...boken är värd varenda spänn....allt från syntslingor, kickdrums, feta basar..UP-CLOSE vocals.. tips o trix... med tydliga bilder på inställningar m.m och då har jag bara lyssnat igenom Dance+R&B delen.. ...och dom tar upp hur du får tryck i mixen och varför... Ett litet men bara: Det är många audiospår som körs samtidigt och pluggar på varje spår, EQ, L2 maximizer på masterutgången m.m..Jag kör en AMD 2200+ och fick 80% på powermätaren och tillfälliga drop-outs när jag disablade/ enablade några pluggar samtidigt som låtarna spelades.... och det står tyvärr ingen rekommendation om datorkapacitet i boken heller. För det andra : Eftersom det ofta handlar om mycket subtila skillnader i det inspelade materialet kan det vara svårt att höra någon direkt skillnad om man inte har bra lyssning och /eller monitorhörlurar med bra definition... och om man inte mixat en del innan /D Redigerat 16 maj 2004 av demoniqus
Lundin Postat 17 maj 2004 Trådstartare Postat 17 maj 2004 Ring data avdelningen på Estrad och kolla med Fredrik eller Kristian Tel: 08-505 950 00 ( vxl ) Vet inte om det fanns något sånt nummer på boken.. .. annars är www.Google.se ett hett tips för information /D
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.