Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Go kväll alla studioanhängare

Var nere på mina lokala favvismusikaffär.. ESTRAD -STHLM idag, fredag..kikade runt som man brukar göra en fredag efter jobbet... och hittade nästan som av en slump..boken med stort T..

Production - Mixing - Mastering with WAVES

Innehåller 5 CD's med professionella mixsessions..Dance, R&B, Rock/Country, Urban remix och CD mastering... för alla ledande sequencerprogram.. Cubase SX, Logic, Protools m.f.l

Det gås igenom spår för spår..med EQ, Kompressor, effekter m.m så man kan se och höra hur trixen utförs samtidigt som dom visar bilder på inställningarna och förklarar varför dom gjort som dom gjort..

kostade bara 375:-..

ehh..måste fortsätta läsa bwoys

..senare

/D

Annons
Postat

W00t! Ge oss ett utlåtande när du läst mer. Är den värd pengarna? Funderar på att köpa :]

Postat (redigerat)

edit: pinsamt, jag måste lära mig läsa ordentligt innan jag postar dumma svar 😳

Redigerat av patrik
Postat
Om boken kostar i närheten av vad man får punga ut för pluggarna så har man inte råd med den, utan får lära sig på egenhand 😳

Den kostar 375 riksdaler enligt inlägget. Jag har inte Waves, men det jag funderar på är om boken kan funka smidigt även utan Waves-pluggarna. Det medföljer visserligen demo-versioner, men budgeten tillåter inga utsvävningar i Waves-klass inom överskådlig framtid, så det vore ju bra om det var någorlunda allmänt hållet så man kan använda det man har.

Vad säger demoniqus?

Postat (redigerat)

Howdy all...har varit offline och läst bok 🙂

Den kostar 375:- och det funkar givetvis utan pluggarna om man har liknande pluggar / hårdvara, det dom demonstrerar är ju en teknik i hur man ska lyssna vid mixning, mastering för olika musikstilar och hur man använder utrustningen.

...alla wavespluggarna följer givetvis med som 14 dagars demoversioner..alltså ALLA DERAS PLUGGAR...

Och JA!!!...boken är värd varenda spänn....allt från syntslingor, kickdrums, feta basar..UP-CLOSE vocals.. tips o trix... med tydliga bilder på inställningar m.m och då har jag bara lyssnat igenom Dance+R&B delen..

...och dom tar upp hur du får tryck i mixen och varför...

Ett litet men bara: Det är många audiospår som körs samtidigt och pluggar på varje spår, EQ, L2 maximizer på masterutgången m.m..Jag kör en AMD 2200+ och fick 80% på powermätaren och tillfälliga drop-outs när jag disablade/ enablade några pluggar samtidigt som låtarna spelades.... och det står tyvärr ingen rekommendation om datorkapacitet i boken heller.

För det andra : Eftersom det ofta handlar om mycket subtila skillnader i det inspelade materialet kan det vara svårt att höra någon direkt skillnad om man inte har bra lyssning och /eller monitorhörlurar med bra definition... och om man inte mixat en del innan

/D

Redigerat av demoniqus
Postat

Ett ISBN nr skulle kunna va på sin plats..?

Postat

Ring data avdelningen på Estrad och kolla med Fredrik eller Kristian

Tel: 08-505 950 00 ( vxl )

Vet inte om det fanns något sånt nummer på boken..

.. annars är www.Google.se ett hett tips för information

/D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.