Mutz Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 * LÅTNAMN: Reducerad * ARTIST/GRUPP: F.D.O * GENRE: Hardcore * LÅTLÄNGD: 2,34 * KOMPOSITÖR: Mats Lindström * PRODUCENT: Mats Lindström * EV. MEDVERKANDE: Johan Andersson, Jerry (slaptap) och Mats Lindström * INSPELNINGSÅR: 2005/2006 * FORMAT: Mp3 * STORLEK: 3,5 * STATUS: Skapligt klar demo kanske? Ja några har kanske hört den förut. Men nu har vi en nya fräsch mix och med kungen av bas på baslir MR. Slaptap!! Så håll till godo, såga, hylla eller gör vad ni vill! F.D.O_Reducerad.mp3
biggie Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Ja några har kanske hört den förut. Men nu har vi en nya fräsch mix och med kungen av bas på baslir MR. Slaptap!! Hm! Slaptap hann före...
Mutz Postat 17 januari 2006 Trådstartare Postat 17 januari 2006 Ja några har kanske hört den förut. Men nu har vi en nya fräsch mix och med kungen av bas på baslir MR. Slaptap!! Hm! Slaptap hann före... Jepp...
biggie Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Jävligt skönt HC-stuk. Hoppas ni lägger upp fler projekt
hegobald Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Oja.. Gött.. Gillar partiet runt 1.05 och sen dom sköna FX prylarna mellan varven.. Mm..
Mutz Postat 17 januari 2006 Trådstartare Postat 17 januari 2006 Oja.. Gött.. Gillar partiet runt 1.05 och sen dom sköna FX prylarna mellan varven.. Mm.. Tackar!! Det är lite skoj att blanda in sådant i sådanhär musik när det är lite förbjudet 🙂
slaptap Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 ...och med kungen av bas... 😏 Nu tar du i lite väl häftigt... 🙂 Men det här var skoj att lira...är väl 20 år sedan man körde HC senast... 😉 Kul att den här versionen kom upp... 😆
Mutz Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 Svårt att få kretik på hårda låtar här....
tordA Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 Ah, nu vet jag hur HC låter 😆 lite enformigt små tråkig... (men HC ska kanske vara så ?) låten är inte dålig, men det låter lite för "vanligt" jag hör inte vad du sjunger 😄
Lasse Mongo (oregistrerad) Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 att man inte hör vad han sjunger är ju mindre intessant än att kunna höra vad Jerry presterar, jag inte kunde direkt höra mer än bitvis, men sen är ju ddenna musik mer baserad på skrik och tempo än nåt annat, men Jerry du låter tight iaf vilket är det viktigaste! Mer ös i groggen och fyllan kommer fortare!
sixties Postat 18 januari 2006 Postat 18 januari 2006 lite för mycket meck för min smak, men ibland ångar det på riktigt bra. D.T.A.L var bättre... time to die!!
Mutz Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 Var rädd om rösten Hehe ja inte jag som skriker på denna inspelningen...
Mutz Postat 20 januari 2006 Trådstartare Postat 20 januari 2006 hmmm.... 😉 Gärna lite mer kommentarer på ljudet! Hur låter det tycker ni? Funkar "soundet". ??
Grebdnull Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 Grymt cool låt! Kul när det händer saker. Jag gillade den som fanken! Jag har inte lyssnat på HC på flera år men den här låten kommer garanterat att spelas ett antal gånger till av mig 😏 Jag tycker produktionen passar låten alldeles utmärkt. Möjligtvis skulle jag vilja ha sången någon dB högre och kanske lite mer diskant på mixen, men det är petitesser...
Moberg Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 (redigerat) Sorry.. att jag skriver det här i den här "Tråden"... ...Vilket gött basljud slaptap! 😄 Nu vet jag Att DU vet vad du pratar om! 😆 Härligt med lite tap....4 oktaver? 😏 M.v.h Moberg ps. JAG tycker att ljudet är bra.....ds. Redigerat 20 januari 2006 av Moberg
mickemusik Postat 20 januari 2006 Postat 20 januari 2006 * LÅTNAMN: Reducerad * ARTIST/GRUPP: F.D.O * GENRE: Hardcore * LÅTLÄNGD: 2,34 * KOMPOSITÖR: Mats Lindström * PRODUCENT: Mats Lindström * EV. MEDVERKANDE: Johan Andersson, Jerry (slaptap) och Mats Lindström * INSPELNINGSÅR: 2005/2006 * FORMAT: Mp3 * STORLEK: 3,5 * STATUS: Skapligt klar demo kanske? Ja några har kanske hört den förut. Men nu har vi en nya fräsch mix och med kungen av bas på baslir MR. Slaptap!! Så håll till godo, såga, hylla eller gör vad ni vill! Tappar tryck när sången kommer in.(lite synd)
Mutz Postat 28 januari 2006 Trådstartare Postat 28 januari 2006 Sorry.. att jag skriver det här i den här "Tråden"......Vilket gött basljud slaptap! 😄 Nu vet jag Att DU vet vad du pratar om! 😱 Härligt med lite tap....4 oktaver? 😕 M.v.h Moberg ps. JAG tycker att ljudet är bra.....ds. Slap E grym!
Mutz Postat 28 januari 2006 Trådstartare Postat 28 januari 2006 Grymt cool låt! Kul när det händer saker. Jag gillade den som fanken! Jag har inte lyssnat på HC på flera år men den här låten kommer garanterat att spelas ett antal gånger till av mig 😕Jag tycker produktionen passar låten alldeles utmärkt. Möjligtvis skulle jag vilja ha sången någon dB högre och kanske lite mer diskant på mixen, men det är petitesser... Skoj att du gillar den! Har märkt att sången kan försvinna lite när jag lyssnar i lite andra system.
Joel B Postat 28 januari 2006 Postat 28 januari 2006 Jag går inte igång på reasontrummorna... Testa att få in lite dynamik i trumspelet och pilla runt lite med trumljuden. Sköna gitarrer!
Mutz Postat 29 januari 2006 Trådstartare Postat 29 januari 2006 Jag går inte igång på reasontrummorna... Testa att få in lite dynamik i trumspelet och pilla runt lite med trumljuden. Sköna gitarrer! Är inte hundra nöjd med trummorna själv, dock vet jag inte oom jag kan få dom så mycket bättre.
Valdez Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Härligt med energi och tryck i detta!... Grymt baslir av Slaptap...gillas!..
Mutz Postat 31 januari 2006 Trådstartare Postat 31 januari 2006 Härligt med energi och tryck i detta!... Grymt baslir av Slaptap...gillas!.. Tackar!! Så blir säker "slappis" glad för att du gillar hans baslir också.
dede Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Jo det kan störa mig lite att man inte ens hör ett stödord av sången. Fräck låt, bra mix och snygg bas. Gillar upplägget på låten. Goa MX80-Sound gitarrer. 😆
spaceman Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 Mutz, Aggresiv låt du levererar, den kan inte ligga på 0db. Skruva ner den. Vill man ha tryck när man lyssnar så är det bara att höja volymen. Bra arr, men lite för överpanad med gitarrerna och basen. Skulle dessutom må bra av lite mer limiter för att få mer kompakt sound inkl sången. Packa ihop låten med mer mastering så kan den bli riktigt bra.
Hellpig Postat 31 januari 2006 Postat 31 januari 2006 ...och med kungen av bas... 😄 Nu tar du i lite väl häftigt... 😆 Men det här var skoj att lira...är väl 20 år sedan man körde HC senast... 😄 Kul att den här versionen kom upp... 🙂 Go låt och grymt basspel. Ditt ljud är en "killer" Slaptap, otroligt fett och gott!
Mutz Postat 31 januari 2006 Trådstartare Postat 31 januari 2006 Mutz, Aggresiv låt du levererar, den kan inte ligga på 0db. Skruva ner den. Vill man ha tryck när man lyssnar så är det bara att höja volymen. Bra arr, men lite för överpanad med gitarrerna och basen. Skulle dessutom må bra av lite mer limiter för att få mer kompakt sound inkl sången. Packa ihop låten med mer mastering så kan den bli riktigt bra. Den ligger nog lite högt. Är riktigt usel på att använda Limiter tycker det bara blir skit av allt när jag lägger på det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.