Jump to content
Annons

Topplista för nedladdad musik


Mats Stålbröst

Recommended Posts

Idag kl 12 är det premiär för Sveriges första officiella topplista för musik som köpts och laddats ned från nätet eller till en mobiltelefon. GLF/IFPI har sammanställt listan, som kommer att uppdateras varje tisdag, och finns tillgänglig på bland annat: www.hitlistan.se

Först ut på plats nummer ett är inte helt oväntat Idol-vinnaren Agnes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Bekräftar mina tankar om att musiken som ett sätt att uttrycka sig är på väg att dö ut...

Bara en massa skräp på listan ... 😏

Men hallå, det har alltid varit ointressant musik på alla topplistor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillåt mig kräkas.

Fy F** vilken idiotlista! Man får idag skämmas för landet som en gång var känt för ABBA. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt deprimerande lista. Visar hur viktigt det tydligen är med "hits" och "idoler" även fast många av oss avskyr sånt. Men visst, Hitler tog över Tyskland med propaganda - verkar som reklamradio och musikteve tar över vår musiksmak med musikpropaganda. Skulle inte säga att folk i största allmänhet är dumma... men kanske däremot lättpåverkade. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Bekräftar mina tankar om att musiken som ett sätt att uttrycka sig är på väg att dö ut...

Bara en massa skräp på listan ... 😏

Men hallå, det har alltid varit ointressant musik på alla topplistor.

Nä!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul! Man har kunnat se olika listor förr, men då var det bara från en viss sajt, tex cdon.com hade sin egen lista osv. Det här är sketgött.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har aldrig hajjat det där med ringsignaler alltså? varför inte spela in sin favoritlåt själv då om det ska vara så jäkla viktigt? dom flesta mobbar har ju record funktioner idag eller? 😉

själv hade jag en todd terry sampling förut (som jag samplade själv helt gratis). 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillåt mig kräkas.

Fy F** vilken idiotlista! Man får idag skämmas för landet som en gång var känt för ABBA.  😱

Agnes är det väl inget fel på? julli-ivrig.gif

Eh... var det inte musik vi snacka om här?

Snyggingar kan vi ta i en OT tråd. (Som gissningsvis riskerar att bli låst rätt fort. 😱 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Tillåt mig kräkas.

Fy F** vilken idiotlista! Man får idag skämmas för landet som en gång var känt för ABBA.  😄

Agnes är det väl inget fel på? julli-ivrig.gif

Eh... var det inte musik vi snacka om här?

Snyggingar kan vi ta i en OT tråd. (Som gissningsvis riskerar att bli låst rätt fort. 😄 )

[OT]

Musik o snyggingar går väl hand i hand... bra musik + snyggingar måste ju dock vara det optimala 😄

[/OT]

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...