Desecrated Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Okej nu har det kommit en produkt http://www.jam.se/axon_ax_100.htm är det någon som ahr testat denna, ä det ett seriöst verktyg eller är det bara skit som allt annat gitarr till midi som kommit på marknaden ?
Mats Stålbröst Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Vi fick in ett testexemplar till red häromdagen, och test kommer i nummer 3! /Mats
Micke H Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Fan, det låter riktigt intressant. Är nyfiken som fan på den, även om jag i ärlighetens namn hellre köper en bra keyboard/synth. Fast live kan den väl vara bra?
Desecrated Postat 18 januari 2006 Trådstartare Postat 18 januari 2006 Jag är väldigt intresserad av hur den beter sig i inspelnings sammanhang, där känner jag personligen att dom flesat möjligheterna ligger, för jag är helt enkelt bättre gitarrist än vad jag är pianist.
Harald (oregistrerad) Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Jag har en Axon och tycker den är väldigt bra med inbyggda ljud och hold mode som man kan använda till exempel på scen eller replokal eller inspelning om man inte har en keyboardist som lägger synthmattor.
Harald (oregistrerad) Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 (redigerat) När man använder en expression pedal med Axon kan man sänka ner volymen på main preset ljudet och bara ha hold preset ljudet och till exempel rent elgitarr ljud, bra när man vill köra solo till en synthmatta. Problemet för mej är att vissa presets på Axon går inte att sänka ner volymen på med expression pedalen, så jag undrar om någon vet exakt vilka inställningar man ska titta på? Jag har kalibrerat min expression pedal (Roland EV-5) med Axon i Global inställningarna och tycker jag gjort allting rätt. Redigerat 15 april 2014 av Harald
Hellpig Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Det var nog veckans uppväckande av en gammal tråd 🙂 Axon är nog out of production nu och ersatt med Fishman Triple Play.
Harald (oregistrerad) Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Jag vet, men jag har Axon och funderar på att skaffa Fishman Triple Play, den är trådlös men har inte audio (om man vill köra det trådlöst-alltså det vanliga elgitarr ljudet).
Hellpig Postat 15 april 2014 Postat 15 april 2014 Harald, jupp, jag köpte en Godingitarr för ett par veckor sedan med FTP förinstallerat! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.