Jump to content
Annons

Skojar han eller är han bara dum i huvudet?


mtornros

Recommended Posts

Satt på tunnelbanan och läste Metro, och kom till insändarna. Läste denna och visste inte ifall jag skulle skratta eller bara bli riktigt förbannad 🥰

Blev nog en blandning.

Läs insändaren Om man sänkar alla straff skulle fler erkänna brott på sidan 20.

http://www.metro.se/content/acrobat/stockh...116_A_Metro.pdf

Jag antar iof att personen som skrivit detta inte är fullt seriös, isf är han ju helt vrickad (ursäkta).

Ha en rolig läsning 🙂

Redigerat av mtornros
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ironi 🥰

Den här personen har helt klart skrivit ett ironisk debattinlägg för att göra oss uppmärksamma på ett för honom absurt förlag ( det om att poliser inte skulle få lika hårda straff som civilister ).

Så var det med den saken.

God natt! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Men om vi burar in alla poliser som busar, vem skall då upprätthålla lagen?

Busarna.. Genom så låga straff så kommer dom dels att ange sig själva eller så kommer dom på att brott inte lönar sig.. Straffmässigt alltså 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

ja haha det var en stund väldigt rolig läsning, dock ironiskt, hade ju vart dödskul om han verkligen hade varit seriös 😏 Men det som är det tråkiga är att uniformen gör så mycket, dom är där av en enda anledning; de har gått på polishögskolan. Och om då jag som med en högre utbildining låt säga läkare tex, skulle gå upp i rätten mot en polis som jag påstår har begått tjänstefel, jag skulle aldrig ha en chans att vinna målet eftersom personen råkar ha blå uniform, det är hyfsat vrickat. De är bara människor de med, inget speciellt alls med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

ännu roligare var det ju att läsa metros insändare idag där två personer inte fattat ironin i originalinsändaren och skrivit allvarliga svar!

hah.

det här är humor det!

Mm, fast jag vart riktigt besviken på svaren 😆 Hade väntat mig betydligt argare och upprörda ord än det där. Dessa människor försökte ju debattera med killen...vilket iof också är ganska kul 😄

Jag var f.ö. ganska nära att sända in ett inlägg i stil med "jag håller fullständigt med, lysande insändare etc.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var mycket genomtänkt det där. Tycker det var kul.

Men det mest oslagbara är (var) den sidan som en påhittad pastor hade. Uppmuntran till våld, orealistisk människosyn m.m.

Ni som sett hemsidan vet vad jag menar.

Jag älskar när folk inte förstår ironin och argumenterar emot. Får nog hålla koll i Metro om insändaren får svar. Vore ju onaturligt kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

ännu roligare var det ju att läsa metros insändare idag där två personer inte fattat ironin i originalinsändaren och skrivit allvarliga svar!

hah.

det här är humor det!

Hahaha. 🥰

Detta såg inte jag när jag skrev föregående post... Sånt är som sagt onaturligt kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...