Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

För en liten stund sedan publicerade Steinberg uppdateringen till version 2.2. Mer info och direktlänkar finns i nyhet på Studios hemsida. Trevlig helg!

Redigerat av Olsberg
Annons
Staley (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej,

Tyvärr fungerar uppgraderingen inte... Efter att installationen fortlöpt till drygt 53% och jag ombeds sätta in CD:n(PC), så händer inget när jag satt in den och klickat ok. 🙂

Läste på www.cubase.net att fler användare upplevt liknande problem.

Vad göra?

Mvh

Redigerat av Staley
Postat
Läste på www.cubase.net att fler användare upplevt liknande problem.

Vad göra?

Vi får snällt vänta på att de kommer med en fix eller att de postar information om hur man undviker problemet. Har inte provat att installera själv ännu.

Postat

Nu har jag provat och det fortlöpte utan problem (Win XP). Skivan satt i redan innan jag påbörjade uppdateringen. Du har tagit ur hårdvarulåset innan uppdateringen startades?

Staley (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ska prova att ta bort dongeln. Trodde bara det gällde för Mac-användare då de endast skrivit det på cubase.net.

Tack så mkt!

Redigerat av Staley
Staley (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Fick det ändå inte att funka... 🙂 Skumt! Ska prova ladda ner uppdateringen en gång till.

Redigerat av Staley
Staley (oregistrerad)
Postat

Gick tyvärr inte. Har även checkat av så jag inte satt i Mac-skivan.

Postat

Har för mig att installern för uppdateringen pekar på fel katalog... eller att den inte pekar på CD-rom eller vad det var...

Har du kollat så Documents and settings/"ditt login"/Application data/Steinberg/ Cubase SX-katalogen inte är dold?

/D

Staley (oregistrerad)
Postat

Ska kolla upp det.

Tack

Postat

installerade prexis uppdateringen och det fungerade utan problem... så det är nog inget fel på filen du hämtade hem..

/D

Staley (oregistrerad)
Postat

Nu har jag lyckats installera uppdateringen. 🙂

Problemet handlade om att jag stoppade in skivan i G: DVD-drive istället för där den skulle vara: F: DVD-RW. Skumt!

Använder mig alltid av G: när jag skall installera ngt, har funkat klanderfritt även med installationen av Cubase SX 2. Men denna uppdatering var tydligen ämnad för F: .Blir inte riktigt klok på detta men det är väl bara att godta, peppar peppar...

Nu fungerar det i alla fall! 🙂

Tack för hjälpen!

/Staley

Postat

Najs o få lattja med nya monosynten va? ...den var riktigt trevlig faktiskt.

Schysst att det ordnade sig.

/D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.