MagnusGr Postat 16 januari 2006 Dela Postat 16 januari 2006 Hejsan Var idag ute och provade ett par stagepianon. Han som jag pratade med i butiken tyckte att jag först skulle testa en Casio (Privia) vilket jag var tveksam till då jag bara hört skit om dem, men jävlar vilken känsla i klaviaturen det var! Mycket överraskad. Knappast nåt jag skulle kalla 'leksak' som så många andra verkar göra. Sen provade jag en Yamaha P70 (då de inte hade P60 längre), och där blev jag faktiskt besviken efter allt gott jag hört om Yamaha, tangenterna kändes mycket lättare och oskönare att spela på. (Nu utgår jag från att P60n har ungefär samma keybed..) Tycker även att ljuden var jämlika, Yamaha var absolut inte överlägsen på något sätt i alla fall. Det enda negativa jag hittade med Casion var att det brusade i hörlurarna när jag drog på lite volym... vore ju inte så kul om alla enheter är så? Det är mitt största bekymmer... Nu till priserna... Yamaha P60 kan jag få för 6 995:- inklusive ställ och Casion går för 5 995:- inklusive ställ. Vad tror ni om livslängden på dessa apparater? Är ju inge kul om de pajar efter ett år eller två. Och så var det bruset på Casion... kan detta tänkas finnas med på alla ? Vilken tror ni på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Xyro (oregistrerad) Postat 16 januari 2006 Dela Postat 16 januari 2006 (redigerat) Oj, föredrar du PX100 framför P70? Då kan jag inte ge dig några råd tyvärr.. Inte för att verka dryg men tycker att pianot i PX100 låter 1995 och mekaniken rasslar som ett klangspel.. EDIT: Eller jo ett, testa igen.. Redigerat 16 januari 2006 av Xyro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
godhead Postat 16 januari 2006 Dela Postat 16 januari 2006 shitt... P-70 dåligt?? det är ju total lyx för dom pengarna ju. defintivt bästa klaviaturet i sin prisklass. klår även Rolands FP-serie tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnusGr Postat 16 januari 2006 Trådstartare Dela Postat 16 januari 2006 Ännu en fråga... Det går inte att koppla Yamaha:n till en förstärkare och yttre högtalare eller? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.