hackeman Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 (redigerat) Häromhelgen när vi var ett gäng kalasfulla kottar som stod i/vid/på/under baren på Basilika här i Lund spelades det helt plötsligt Lena Ph's "Det gör Ont" och lika plötsligt började vi gala "JAG ÄR FULL" till refrängen istället... och det roliga var att alla var så fulla att ingen märkte hur fulla de andra var.. så frasen "o alla omkriiiiing märker ingentiiiiing" passade klockrent in... 😏 Således, jag kunde inte låta bli att skriva en komplett text till låten på temat "Jag är full" som jag har börjat sjunga in... dock har jag inte hunnit sjunga in färdigt ännu (och det låter för dj-vligt så långt jag har hunnit 😉)... kanske jag hinner under morgondagen, men om inte, så bjuder jag på texten så länge så har ni en alternativ text att sjunga med era vänner imorgon... om ni nu får för er att kolla Melodifestivalen dvs.... Edit: Har spelat in nu... kolla https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=8&t=2077. Här kommer den: O alla omkring dom märker ingenting Jag är FULL! (full, full, full, full, full * 2) Kan man få beställa några drinkar fler Bartendern du snälla ge mig lite mer innan stället stänger och alla kastas ut... åhh! Full, jag är full, jag är full Jag är jätte djävligt full som en djävla kastrull Jag vet att jag är full Jag är full, jag är full Så pass jätte djävligt full att jag ramlar omkull O alla omkring dom märker ingenting Jag är full! Åh så full! Jag saknar många minnen vad jag gjort i mina dar Väldigt många pengar har jag lagt i varje bar Men så länge jag får festa så känner jag mig fri... åhh! Full, jag är full, jag är full Jag är jätte djävligt full som en djävla kastrull Jag vet att jag är full Jag är full, jag är full Så pass jätte djävligt full att jag ramlar omkull O alla omkring dom märker ingenting Jag är full! Oh Fy fan! Det sista jag behöver är flera minnesluckor nu men snart så är det över (snart så är det över) bara jag finner mig en fruuuu...uh-huh-huh... Full, jag är full, jag är full Jag är jätte djävligt full som en djävla kastrull Jag vet att jag är full Jag är full, jag är full Så pass jätte djävligt full att jag ramlar omkull O alla omkring dom märker ingenting Jag är full! Så djävla full! Dom märker ingenting men... Jag är full! jag är full, jag är full! Mycket nöje! 😆 Redigerat 15 maj 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Carl_B Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 😏😆😉 fy fan va bra!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 Hahaha!! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 hahahaha 😏😆 du är vår tids Bellman 😉 skål ! tamef@n 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gol Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 som jag har börjat sjunga in... dock har jag inte hunnit sjunga in färdigt ännu (och det låter för dj-vligt så långt jag har hunnit 😎)... Du skulle hört mig! 😄 Jag testade din text .. hoppas grannarna inte hörde, för vackert var det inte .. Jag kan absolut inte sjunga, men vad gör det med en sån rolig text! Väntar på din version! .. skynda dig!! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pappabalkan (oregistrerad) Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 Det där var fan inte alls roligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 Det där var fan inte alls roligt. Jo! Det var det! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
patrik Postat 14 maj 2004 Dela Postat 14 maj 2004 Mycket lustigt! Satt och småflina hela vägen igenom, hoppas du får lite musik klart till detta också... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 maj 2004 Trådstartare Dela Postat 15 maj 2004 Det där var fan inte alls roligt. Hahaha!!! 😄 Den där var nog den roligaste feedbacken av alla!!! 🙂 //Jag är full PÅ RIKTIGT 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KungKrille Postat 15 maj 2004 Dela Postat 15 maj 2004 Det är så fjortisar och studenter (som blir fjortisar på nytt) brukar låta. Det snackar som om det var deras allra första fylla varje gång. Jag brukar småle åt deras barnsligheter så det är allt jag gör till den här texten också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 maj 2004 Trådstartare Dela Postat 15 maj 2004 Det är så fjortisar och studenter (som blir fjortisar på nytt) brukar låta.Det snackar som om det var deras allra första fylla varje gång. Jag brukar småle åt deras barnsligheter så det är allt jag gör till den här texten också. Om det är menat som en förolämpning så funkar det inte. 🙂 Jag bjuder gärna på att vara barnslig som en fjortis lite då och då. Alla borde prova på det nångång, det är en skön känsla att bejaka barnet inom sig istället för att vara så krystat prydd o vuxen alltid. 😄 Så jag väljer att ta det som en komplimang. Tack! 😄 PS. Jag spelade förresten låten på en 35-års fest igår... det blev feedback i form av jubel och applåder! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 15 maj 2004 Dela Postat 15 maj 2004 Haha... Det skulle vara kul att höra KungKrilles texter och musik. Det måste nog vara väldigt seriösa saker. Allvarliga och seriösa. ...och inget jävla trams. ...inget omoget fjortistrams. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chriskooh Postat 15 maj 2004 Dela Postat 15 maj 2004 Daaaa hah ah Skickar runt denna text till några jag känner så vi kan skratta i hop. Hur kul som helst ju!!! 😄🙂😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Les Paul Postat 15 maj 2004 Dela Postat 15 maj 2004 Klockrent! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 maj 2004 Trådstartare Dela Postat 15 maj 2004 Kuuuuuuuul att ni gillar det!! 🙂 Om ett par timmar när min sambo hittat ut ur lägenheten och min röst hittat ut ur bakfyllan ska jag sjunga in det sista.... det blir falskt o skånskt (precis som det lät när idén uppstod)... så håll utkik! 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KungKrille Postat 15 maj 2004 Dela Postat 15 maj 2004 Om det är menat som en förolämpning så funkar det inte. 🙂 Jag bjuder gärna på att vara barnslig som en fjortis lite då och då. Alla borde prova på det nångång, det är en skön känsla att bejaka barnet inom sig istället för att vara så krystat prydd o vuxen alltid. 😄 Så jag väljer att ta det som en komplimang. Tack! 😄 PS. Jag spelade förresten låten på en 35-års fest igår... det blev feedback i form av jubel och applåder! 😎 En komplimang? Tja, det säger väl allt. Och visst kan jag själv vara barnslig, men jag behöver inte bedöva mig med rusdrycker för det. Ikväll kommer jag dock att ladda upp med ett par skummande öl för att stå ut med falsksång och snabbproducerad musik. Att jag tittar överhuvud taget beror nog på att grejen i sig är så fascinerande. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 maj 2004 Trådstartare Dela Postat 15 maj 2004 Fantastiskt hur din dåliga energi känns ända hit. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zkronk Postat 15 maj 2004 Dela Postat 15 maj 2004 Jag ser fram emot när den är färdig-inspelad 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KungKrille Postat 15 maj 2004 Dela Postat 15 maj 2004 Fantastiskt hur din dåliga energi känns ända hit. 😳 Omöjligt - den kommer inte från mig! Du missuppfattar mig min vän 🙂 Att jag skriver kritiskt har ingenting med mitt humör att göra, som för övrigt är på topp. Vad jag än själv tycker om din poesi så önskar jag dig naturligtvis lycka till med ditt fortsatta arbete. Och vem vet - jag kanske tycker slutresultatet blir alla tiders 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 maj 2004 Trådstartare Dela Postat 15 maj 2004 Fäääääääääärdig: https://www.studio.se/index.php?act=ST&f=8&t=2077 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sepejens Postat 15 maj 2004 Dela Postat 15 maj 2004 som en djävla kastrull Inte nödrimmat där va? 😳 Ser fram emot att få höra resultatet 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sepejens Postat 15 maj 2004 Dela Postat 15 maj 2004 Oh, den var ju redan färdig, gött 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 maj 2004 Trådstartare Dela Postat 15 maj 2004 (redigerat) som en djävla kastrull Inte nödrimmat där va? 😳 Faktiskt inte. 🙂 "Full som en kastrull" är ett vedertaget uttryck bland skåningar. 😕 Redigerat 16 maj 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lilleman Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 (redigerat) Skit bra... Riktigt jävla kul... "Lunda humor..." Det kan ju inte vara svårt att bjuda på en trevlig fest när man jobbar med Läkemedel...?! Hög, ja e hög, ja e hög... å jag flyger hela natten tätt in över stan ... Hoppsan vilken gammal tråd det här var... Redigerat 15 november 2005 av Lilleman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 16 november 2005 Dela Postat 16 november 2005 (redigerat) Skit bra... Riktigt jävla kul... "Lunda humor..."Det kan ju inte vara svårt att bjuda på en trevlig fest när man jobbar med Läkemedel...?! Hög, ja e hög, ja e hög... å jag flyger hela natten tätt in över stan ... 😆 Hoppsan vilken gammal tråd det här var... Härlig avdammning! Passar på att länka till låten för de som inte orkar läsa igenom hackes första inlägg. Redigerat 16 november 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 16 november 2005 Dela Postat 16 november 2005 spelas ibland på festerna bland de andra dansvänliga schlagerlåtarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 16 november 2005 Dela Postat 16 november 2005 Hörde en liknande version på RixFM......men kul var det i alla fall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Christofer Postat 24 november 2006 Dela Postat 24 november 2006 hahahaha 🙂😉 du är vår tids Bellman 😛 skål ! tamef@n 😆 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 24 november 2006 Dela Postat 24 november 2006 🙂😉😛😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 24 november 2006 Dela Postat 24 november 2006 Visst är det underbart när en över ett år gammal tråd dras upp av nån som vill posta en smiley? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.