Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag kan inte så mkt om reason men skulle bara fråga om de går och använda VST Plugins i reason??

Annons
Postat

Nix, det går inte! Däremot kan du synka Reason med en vst-host med Rewire-stöd (vilket de flesta stora sequencerapplikationer har) och använda vst-pluggar i hosten.

Postat

jaahaa Okeey tack så mkt 😆 håller på ladda hem Rewire.. jag skriver igen om jag behövde hjälp:p tackar

Postat
jaahaa Okeey tack så mkt 😆 håller på ladda hem Rewire.. jag skriver igen om jag behövde hjälp:p tackar

Ladda hem Rewire? Det är inbakat i produkterna med Rewire-stöd.

Postat

allså nu fattar jga ingentgin .. kan du förklara exsakt vad jag ska göra!!?

Postat

Förklara exakt vad du ska göra för att åstadkomma vad?

Postat
allså nu fattar jga ingentgin .. kan du förklara exsakt vad jag ska göra!!?

Du ska använda en sequencer/DAW med ReWire, och den kan du koppla in Reason till.

Så använder du något mer musikprogram än Reason? Isåfall vilket?

Postat

Jag är dock fortfarande nyfiken, vad var det egentligen du laddade hem för något? 😆

Postat

Det är jag också nyfiken på.

rewire.dll eller? 😆

Postat (redigerat)

jag är inte ett dugg nyfiken för jag skiter i alla andra så du behöver inte säga det för min skull. Men säg det gärna för linus & mornels skull, men då får du skriva "läs inte detta Humor" som de tre första orden. 😄🙁

Redigerat av Humor
Postat

jaa de va ReWired.dll:D

allså jag har inte fattat nånting än :S!! jag e nybörjaare!!!! förklara lite enkel va djag ska göra !!

jag vill använda " Steinberg The Grand " i reason!! de e vst plugin men jag vet inte vad jag ska göra nu 🙁 hur kan jga få in den i reason i FL6 eller nåra andra program man behöver bara lägga in de i mappen så kommer den men jag vet inte om reason 😄 nu hoppas jag att ni fattar vad jag menar 😄!! ooof så mkt jag skrev 😄

Postat

Har du Steinberg The Grand? Och FL6? Lägg The Grands dll-fil i mappen vstplugins så ska det finnas tillgängligt bland instrumenten i FL Studio.

Du kan koppla Reason till FL 6 om du använder FL Studio som Rewire-host. Men det spelar ingen roll om du bara skulle använda VST-instrument. Vad tänkte du använda Reason till?

Postat

Hoho unitmx, var tog du vägen? 😄

Vad tänkte du använda Reason till?

Postat

jaa jag har fixat den nu 😎 jag gjorde som du sa!! men min fråga va det att om man kan lägga vst i reason 😮 !! tack

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.