Jump to content
Annons

Ozone

jcvaihalen (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

Jag funderar på att köpa en klaviatur och ett ljudkort men jag vet inte om jag ska köpa ozone.... På testet från studio så stog det att den var bäst av alla klaviaturer med inbyggd ljudkort! ä det nån som använder ozone? iså fall vad mycket latency ä det på den?

Tack på förhand

Annons
Pelle Ramberg (oregistrerad)
Postat

skulle inte rekomendera att du köper en klaviatur med inbyggt ljudkort. USB porten är betydligt mer långsam än en PCI bus, skulle rekomendera att du satsar på en Radium 49 eller 61 klaviatur. Tillsammans med ett internt ljudkort, beroende på vilken prisklass du vill hamna i har M-Audio två bra variater Delta 1010LT och Audiophile 2496. Vill du satsa på ett externt kort för att slippa mixerbord kan du satsa på ett M-Audio FireWire 410 kort eller EMU M-1820, där du har ett PCI kort och en extern kontrolldosa med samtliga ingångar.

😏

Postat

Sitter både med OZONE och ett 1820. För musikskapande "on the run" d.v.s med släpbar utrustning är ozonen en trevlig bekantskap. Det jag dock inte riktigt fått klämm på är varför USB-drivisarna inte alltid fungerar. Knaster och skrap dyker bara upp..?? Efter reboot med OZONEn igång brukar det dock fungera. 1820 däremot fungerar ALLTID som jag vill 😏

En nackdel med kombiprodukter är ju att om en del går sönder så är man av med så väldigt mycket. I detta fall både ljudkort och klaviatur.

Så är du inte desperat ute efter att kunna mecka musik och köra skoter samtidigt så är förslaget av Pelle Ramberg helt klart att föredra. Summan blir ungefär det samma som för en OZONE.

Ha de

leffe (oregistrerad)
Postat

Morsning

Knaster och skrap dyker bara upp..?? Efter reboot med OZONEn igång brukar det dock fungera

Jag har oxå samma problem, men jag drar ur spänningen från trafo till laptopen. Då sluter det knastra.

leffe

Postat

hej!

tack för alla tips men jag har råd till som kostar under 2700 kr och jag tror nog inte att jag får en klaviatur och ett ljudkort för de pengarna! vad ä det som ä dåligt med ozone? hur mycket latency får man?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.