The Edge Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Tänka göra några rörliga bilder till en hemsida. Finns det nåt program där man slår ihop olika stilbilder till en rörlig? Som man avatar.
Linus Postat 15 januari 2006 Postat 15 januari 2006 Microsoft GIF Animator Gammalt och mycket simpelt. Men det är gratis, och funkar bra även på XP.
catch22 (oregistrerad) Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Det ska väl gå att göra i photoshop, eller minns jag fel? Nä jag har för mig att jag har gjort det den vägen...
mornel Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Det ska väl gå att göra i photoshop, eller minns jag fel?Nä jag har för mig att jag har gjort det den vägen... Det är väl bara Image Ready som klarar sånt? Fast det följer ju med Photoshop.
Linus Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Ja, isåfall kan man använda Animation Shop som följer med Paint Shop Pro. Det kan importera t.ex. avi-filmer eller flc-animationer m.m. och skapa en gif. Det är väldigt lätt att tillverka animationer av stillbilder också, och dessutom är Paint Shop Pro billigare än Photoshop. 🙂 Annars finns högvis med shareware, som i sin tur är ännu billigare. Sök på gif på download.com så hittar man t.ex. GIF Studio som får bra betyg av både användare och CNet.
catch22 (oregistrerad) Postat 17 januari 2006 Postat 17 januari 2006 Det ska väl gå att göra i photoshop, eller minns jag fel?Nä jag har för mig att jag har gjort det den vägen... Det är väl bara Image Ready som klarar sånt? Fast det följer ju med Photoshop. Ja det var så man gick till väga, då minndes jag ändå inte helt fel..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.