Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

ARTIST/GRUPP: Perrra

GENRE: Euro Trance / Melodic

LÅTLÄNGD: 4:03 (Short mix) finns en 9 minutare oxo 😛

KOMPOSITÖR: Perrra

PRODUCENT: Perrra

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: Mp3

STATUS: Färdig Demo!

Enjoy!

Redigerat av trancer
Annons
starboy (oregistrerad)
Postat

Jorå, det här kan väl bli nåt .

Känns inte helt färdigt. Inte direkt nydanande heller 😛

Tycker att pianot drunknar lite i ljudbilden på slutet.

OT: Sålt några låtar till Bert, än? 😄

Postat

Johodå.. Välkommen tillbaks till en dragspelsfri tillvaro igen 🙂

Ok.. Låter helt OK men ingen AHA känsla direkt.. Du måste byta ut lite ljud och så.. Hoovern känns utsliten och trumrolsen också.. Dom sitter som dom ska men jag(vi) vill ha nåt nytt.. Däremot så gillar jag den spanska akkeguran som dyker upp tillsammans med pianot mot slutet.. Det är lite mer nyskapande 😉.. Gött.. Släng in lite castanjetter också vetja..

Ljud och mixmässigt bra.. Keep it up!!!

Postat
Johodå.. Välkommen tillbaks till en dragspelsfri tillvaro igen 🙂

Ok.. Låter helt OK men ingen AHA känsla direkt.. Du måste byta ut lite ljud och så.. Hoovern känns utsliten och trumrolsen också.. Dom sitter som dom ska men jag(vi) vill ha nåt nytt.. Däremot så gillar jag den spanska akkeguran som dyker upp tillsammans med pianot mot slutet.. Det är lite mer nyskapande 😉.. Gött.. Släng in lite castanjetter också vetja..

Ljud och mixmässigt bra.. Keep it up!!!

hehe.. jo.. det va väl det problemet jag hade, att den låter inte som NÅT speciellt, utan som generell euro trance typ.. men jag får väl göra klart den =)

OCH btw... kolla inom väldigt kort tid, kan lägga upp en demo på ny dansbandslåt lol

/Perrra

Postat

hehe...

Snyggt arr som vanligt 😳

Dock tycker jag du ska sätta dig med mix och ljudbilden ett par timmar...

Men som du själv sa, den är/var halvfärdig..

3+ nu

Pilla lite och du får en 5a av mig... JAG lyssnar på denna typen av musik OFTA

och känner att den kan bli något....Gillar speciellt Breaket med accen och

stråkarna, testa lägga accestråkar med kanske i den sektionen. Hade vatt

gött...

Keep the trance comin man....Quit that stupid "dancebande"... 😄

Postat
hehe...

Snyggt arr som vanligt 😠

Dock tycker jag du ska sätta dig med mix och ljudbilden ett par timmar...

Men som du själv sa, den är/var halvfärdig..

3+ nu

Pilla lite och du får en 5a av mig... JAG lyssnar på denna typen av musik OFTA

och känner att den kan bli något....Gillar speciellt Breaket med accen och

stråkarna, testa lägga accestråkar med kanske i den sektionen. Hade vatt

gött...

Keep the trance comin man....Quit that stupid "dancebande"... 🥰

Tack så himla mkt!

känns skönt att få lite bra kritik för den musiken man lägger ner lite tid på 😉

ska pilla med ljudbilden som fan i morron, ska även försöka lägga på mkt på låten så den blir fetare

/Perrra

Postat

härligt 😏

snyggt halvintro med pianot i början sen direkt på med kick och bas. riffetär fint, ditt lead är bra men synthen kunde varit så mycket mer. Breaket är underbart, är ingen pianoexpert men jag tycker det låter bra 😉 harmonin i breaket är superb. Buildup är snyggt, passar fint in i breaket. Men det exploderar inte tillräckligt hårt (har själv porblem med det 😉 ) skulle vilja att du dundrar på med mera percs när det drar igång, känns lite tomt. Annars tycker jag att det är en kanonfin låt som borde byggas vidare på absolut! Banga på med mer percs och gör din leadsynth lite fetare så ordnar det sig!

keep on bangin' mate.

Postat
härligt 😳

snyggt halvintro med pianot i början sen direkt på med kick och bas. riffetär fint, ditt lead är bra men synthen kunde varit så mycket mer. Breaket är underbart, är ingen pianoexpert men jag tycker det låter bra 😄 harmonin i breaket är superb. Buildup är snyggt, passar fint in i breaket. Men det exploderar inte tillräckligt hårt (har själv porblem med det 🙂 ) skulle vilja att du dundrar på med mera percs när det drar igång, känns lite tomt. Annars tycker jag att det är en kanonfin låt som borde byggas vidare på absolut! Banga på med mer percs och gör din leadsynth lite fetare så ordnar det sig!

keep on bangin' mate.

tack så mkt !

Kul som fan att det är 'bra' kritik 🙂

.. ska fanimig sätta mig ner nu i 2 timmar till (kl är 00.07) nu.. lagom att lägga sig 0200 hoho 🙂

/Perrra

Postat
härligt 🥰

snyggt halvintro med pianot i början sen direkt på med kick och bas. riffetär fint, ditt lead är bra men synthen kunde varit så mycket mer. Breaket är underbart, är ingen pianoexpert men jag tycker det låter bra 😄 harmonin i breaket är superb. Buildup är snyggt, passar fint in i breaket. Men det exploderar inte tillräckligt hårt (har själv porblem med det 🙁 ) skulle vilja att du dundrar på med mera percs när det drar igång, känns lite tomt. Annars tycker jag att det är en kanonfin låt som borde byggas vidare på absolut! Banga på med mer percs och gör din leadsynth lite fetare så ordnar det sig!

keep on bangin' mate.

tack så mkt !

Kul som fan att det är 'bra' kritik 😄

.. ska fanimig sätta mig ner nu i 2 timmar till (kl är 00.07) nu.. lagom att lägga sig 0200 hoho 😆

/Perrra

Ah lyssnar nu på din lilla edit av låten, hörs redan i början att det är mer ös i synthen 😉 ändrat ofbeat haten? låter bra iaf! Nu när jag tänker efter, inspirerats av robert miles - children? 😉 breaket är precis lika skönt som innan, ala barcode brother! Ah, det låter mycket finare nu med synthen, pianot ligger fint med där också. Breakdown är svinskönt, får det hela att lugna ner sig snyggt!

Tycker ändå det ska vara mer percs men det är såklart upp till dig 😉

Mycket bra låt! Ser fram emot nästa!

keep e'm comming!

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.